Avatar billede pixelboxdk Nybegynder
24. maj 2007 - 03:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde SATA?

Hejsa!

Har nu siddet og rodet med dette i et godt stykke tid..
Har lige været ude og købe 2x 500GB SATA Harddiske (HD Seagate 500GB SATA 7200. 16 MB cach ST3500641AS).
Problemet er dog at de ikke kan findes i BIOS eller Windows (heller ikke i Diskhåndteringen.) Det skal lige tilføjes at jeg har 2 diske i computeren i forvejen - begge IDE. Jeg ved mit bundkort undestøtter sata plug'n'play.. Men skidtet virker sgu ikke.. Har hentet en masse drivere til mit bundkort, da jeg troede det var problemet - men nej.. Har også prøvet at tage de 2 IDE harddiske ud.. men intet.. Jeg tror i princippet jeg mangler en Sata controller.. men aner ikke hvor jeg skal finde en?
Det sidste jeg har prøvet er at installere Vista - da jeg troede en formatering kunne hjælpe.. og selvfølgelig at Vista har en helvedes masse drivere.. Men stadig intet.. Jeg har virkelig på bar bund..

Det skal lige tilføjes at mit bundkort er et: "ASRock 775V88+"

Nogle der har en idé? :)
Avatar billede snowball Novice
24. maj 2007 - 08:42 #1
Dit bundkort understøtter SATA - http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=775V88%2b&s=775

Kører du med nyeste BIOS? Nedenstående er fra http://www.asrock.com/support/faq.asp?c=HDD

Question:

My hard drives are Maxtor Diamond MAX 10 and MaxLine III SATA 250 GB and 300 GB with 16 MB cache buffer. My hard drives can not be detected correctly during the POST, what can I do?(1/18/2005)

Answer:

Please update to the newest BIOS of motherboard. If you still encounter problem, please contact Maxtor and update to the newest firmware of hard drives.

Nyeste BIOS til dit bundkort hedder 1.80 og kan hentes på http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=775V88%2b&s=775

OBS: En evt. opdatering sker på eget ansvar!
Avatar billede pixelboxdk Nybegynder
24. maj 2007 - 13:16 #2
Har haft hentet den - men det hjalp stadig ikke.
Avatar billede pixelboxdk Nybegynder
25. maj 2007 - 19:01 #3
Fandt som sådan ikke et svar på mit spørgsmål.. men jeg købte et SATA-Controller kort, og satte det i computeren.. og voila.. så virker det :)