Avatar billede peaceofcake Nybegynder
23. maj 2007 - 22:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

lagerkartotek sprog

Hejsa

Jeg skal have oversat mit danske lagerkartotek til dansk og engelsk, så kunderne får de rette varetekster på faktura, følgeseddel osv.

Det er lidt anstrengende at skulle bruge funktionen "Varetekster" på et kartotek med 500+ varenumre...

Kan jeg på nogen måde eksportere mit danske varelager (ja, det har jeg såden set gjort...) som .wks-fil, oversætte det og importere det igen som et nyt tekstlag?

Jeg bruger C5 ver. 4.0.3.0
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
23. maj 2007 - 22:59 #1
jeg mente selvfølgelig "oversat mit danske lagerkartotek til tysk og engelsk"...
Blot en detalje...
Avatar billede up2nogood Nybegynder
24. maj 2007 - 08:47 #2
Det er muligt at lave det du ønsker.
C5 gemmer teksterne i kartoteket Lagtekst.

Nedenstående er et for varenummer 00025, sprog 3 = tysk, linienummer 2.
"00025",3,"Hallo",2

Da C5 gemmer dine tekster som notat, vil du max kunne have 100 tegn pr linie, du skal selv angive linjenumre. C5 starter med linjenummer 2.
Så skulle jeg gemme teksten:
"
This is used for the following:
Carwash/Trainwash/whatever
"

Ville jeg gemme det i et excelark som:
"<varenummer>","2","This is used for the following:",2
"<varenummer>","2","Carwash/Trainwash/whatever",4

Herefter skal det importeres via datamanipulation:
Genrelt/Periodisk/Datamanipulation/Import Insert
Vælg ansi og brug alle felter...

Inden du skriver flere hundrede varetekster ind, så lav en mindre test først så du er sikker på tingene spiller.

En finte er altid at prøve at skrive nogle tekster ind manuelt i forskellige sprog, så lave et udtræk via datamanipulation og så se om det kan hives ind igen...
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
24. maj 2007 - 10:04 #3
Ja sgu da!

Hvordan har jeg dog overset LagTekst...?

Tak for hjælpen!