Avatar billede lojmann Nybegynder
20. maj 2007 - 20:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Anbefaling af grafikkort samt TV in/out

Hej,

Skal til at sætte et media center op, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal stoppe i af grafik kort.
Samtidig vil jeg gerne kunne optage på den, så jeg skal også have noget TV-in af en art...

Hvad kan i anbefale?

Interne kort i maskinen skal være LOW-PROFILE, der er ikke plads til andet :)
Avatar billede c-holst Novice
20. maj 2007 - 21:17 #1
hvad angår tv in, kunne du jo kigge lidt på en ekstern USB 2.0 enhed med digital tv tuner. du kan sikkert også få en med svideostik i, så er du rimelig dækket ind på den front.

hvad angår grafikkort, så skal du jo have et som helst har de tilslutningsmuligheder dit tv har. her kan som regel være tale om scart, vga eller dvi svideo, i nogle tilfælde også et hdmi, hvor du også for lyden med

bruger du ikke din maskine til krævende spil og grafisk arbejde kan et hvilket som helst grafikkort som opfylder dine tilslutningskrav bruges. i et mediecenter må en passivt kølet enhed være sagen. Disse går som regel uder betegnelsen silent. Kan dog give problemer med højden i nogle tilfælde

Det var et par ting du kan overveje. Et budget ville også være rart, så folk finder relevante forslag til dig
Avatar billede kenp Novice
20. maj 2007 - 23:15 #2
Du kan få grafikkort helt op til nvidia 8500 gt fra sapphire som er passivt kølet og er i low profile... men kommer an på hvad du skal afspille.... hvis der bare er DVI på kortet så kan du lave det om til hhv vga og hdmi med kabler.. (til hdmi kommer lyd dog ikke med)
Avatar billede gnuhest Nybegynder
22. maj 2007 - 13:00 #3
Geforce 8800 GTX. eller GTS hvis du ikke har pengene..
Avatar billede kenp Novice
22. maj 2007 - 13:28 #4
Gnuhest -> hvor finder du så lige et gforce 8800 GTX eller GTS i lowprofile?
Avatar billede gnuhest Nybegynder
22. maj 2007 - 13:45 #5
Shh.. du driller!

:( snøft*
Avatar billede kenp Novice
22. maj 2007 - 16:44 #6
Det siger jeg også ;) men henviser derfor også til sapphire som har lavet et passivt kølet 8500GT man kan også få 8600gt i lowprofile.. dog ikke passivt kølet.
Avatar billede c-holst Novice
22. maj 2007 - 20:20 #7
skulle vi høre lidt fra spørger?
Avatar billede lojmann Nybegynder
22. maj 2007 - 21:13 #8
Tak for Jeres kommentar.

Der skal afspilles DivX film, DVD'er ol. - maskinen skal grafisk ikke lave andet, ingen spil eller lign. Så bare jeg kan spille film og høre musik (men det har jo intet med gfx at gøre) så er jeg glad :)
Avatar billede lojmann Nybegynder
23. maj 2007 - 22:40 #10
Tak til jer alle sammen for input, jeg er ved at have pejlet mig ind på hvad jeg vil have både med Jeres hjælp og et par timers surven på div. review sider på nettet...