Avatar billede tomle Nybegynder
01. juni 2001 - 21:24 Der er 86 kommentarer og
1 løsning

Anti-linuxforening

Hvad er den dybere mening med Linux? Overbevis mig og få 1 point.

I mellemtiden kan så I allesammen tjekke
http://fldg.cjb.net

Fyn Linux Destruction Group
Avatar billede speje Nybegynder
01. juni 2001 - 21:25 #1
nu blir der ballade også vanker der flade LOL
Avatar billede tomle Nybegynder
01. juni 2001 - 21:27 #2
>speje: Det var sådan set også meningen :)
Avatar billede speje Nybegynder
01. juni 2001 - 21:28 #3
hehe det blir sjovt
Avatar billede milo Nybegynder
01. juni 2001 - 21:28 #4
linux er mere stabilt. Det var en grund.
Avatar billede tomle Nybegynder
01. juni 2001 - 21:29 #5
Hvorfor trække vejret i et udstødningsrør? Fordi det er bedre for lungerne
Avatar billede dar Nybegynder
01. juni 2001 - 21:30 #6
Fyn Linux Destruction Group

HAHAHA!!! *LOOOOOOOOOOL*
Det er det til dato mest geniale nord for alperne!!!
Avatar billede speje Nybegynder
01. juni 2001 - 21:36 #7
ganske underholdende side, er der noget medlems gebyr?
Avatar billede dar Nybegynder
01. juni 2001 - 21:41 #8
Det står der ihvertfald ikke noget om, så det ville da komme bag på mig! Jeg har nemlig sendt en mail om at jeg gerne ville meldes ind. På den betingelse at Mac også skal DØØØØ!!!
Avatar billede speje Nybegynder
01. juni 2001 - 21:45 #9
oss mig jeg er klar til at kæmpe i foreste række mod den store fjende linux

MAC stinker om muligt ligså meget som linux
Avatar billede hotpop Novice
01. juni 2001 - 21:50 #10
Linux stabil??? ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ah ah ah ah ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ah ah ah ah ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ah ah ah ah ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ah ah ah ah
Avatar billede bergeren Nybegynder
01. juni 2001 - 21:51 #11
linux er da det mest stabile styresystem nogensinde, a bruke det selv. Næsten alle programmer(lige fra spil til programmer) afvikles meget hurtigere. Netværk er langt mere stabilt og de er perfekt at sætte dedicated servers op i.
Jeg bruger nu også WinMe men det er en helt anden sag.
Måske er spørgsmålet i virkeligheden; wad er den dybere mening med Windows
Bill G sux
Avatar billede bergeren Nybegynder
01. juni 2001 - 21:54 #12
øhh, fed site
Og jeg har ikke fedtet hår og har prøvet linux
Avatar billede hotpop Novice
01. juni 2001 - 21:55 #13
Linux er for den rigtige NØRD. en der kan lide at sidde og pille med sine små fedtede fingre og fedtede briller og drikke en liter cola i timen... Men måske ser han ikke sådan ud  - måske værre eller hvad? :-)
Avatar billede bergeren Nybegynder
01. juni 2001 - 21:55 #14
MacOs sux
Avatar billede dar Nybegynder
01. juni 2001 - 21:58 #15
bergegren>> Den dypere mening med windows er større brugervenlighed - intet andet! Og derfor er der så mange programmer til det. Og der for er der så mange der bruger det. Og... Det er skruen uden ende. En af de ting jeg selv synes er så træls ved Linux, er at det er SÅ opreklameret! Der findes da masser af lignende gratis styresystemer! Og disse styresystemer er for det meste baseret på UNIX og vil man så have noget windows-lignende shell til at køre på det, ja så hedder det X-Free86. Det samme lort som til Linux - pisse ustabilt, pisse langsomt og pissestor mangel på gennemgående hotkeys, som ctrl+c, ctrl+v, ctrl+b og andre.
Avatar billede dar Nybegynder
01. juni 2001 - 21:59 #16
tomle>> Bill har da også fedtet hår. Tror jeg...
Avatar billede ^segal^ Nybegynder
01. juni 2001 - 22:13 #17
Det fremgår meget klart og tydeligt på siden:
http://hjem.get2net.dk/tomle/fldg/ at man ikke har (ren ud sagt) fattet en meter af en af de mest geniale koncepter ever!
Til Hotpop: Har du nogen sinde prøvet at installere linux i stedet for world dominating M$?! Din tydelige latterliggørelse af Linux kunne skyldes: Du er llama og ikke fatter en meter af det mest geniale opensource project! Jeg går ikke udfra nogle af verdens mest 31337 programmers så som, Richard Stallmann, John \"Maddog\" Hall, Linus Torvals, Jeremy Allison osv. gider bruge al deres tid på fx GNU Project\'et hvis det ikke var for det geniale koncept! Kunne det tænkes at du overhoved ikke aner hvad GNU Project’et er? Nå men udover det Hotpop: ESAD DUDE!
Avatar billede razor Nybegynder
01. juni 2001 - 22:14 #18
Som jeg ser det er der en del fordele ved linux fremfor windows:
- Prisen (at betale 1k for et OS synes jeg er i overkanten)
- 100% kontrol over hvad du laver. Din computer sidder ikke og kører underlige ting i baggrunden du ikke har en skid styr på. Tænk hvis Bill lavede et register over alle dit pr0n.
- Support. Hos microsoft kan du, når du ringer til dem, blive stillet om til en eller anden popdreng der har læst et edbhæfte og kan kalde sig supporter. Min erfaring med linux er at jeg joiner en officiel help-channel på irc og så sidder jeg sq og snakker med udviklerne - hvis ikke de kan hjælpe mig med mit problem, hvem kan så ?

Et problem ved linux er at folk er så bange. Da jeg først prøvede windows tog det også en del år før jeg blev såkaldt superbruger - Hvorfor skulle jeg ikke forvente at det ville tage et stykke tid på linux også ? Det er det folk misforstår. De tror simpelthen at de kan sætte sig hen og bruge et nyt OS uden nogen som helst erfaring i det.

dar > Du har tydeligvis ikke forstand på hvad du taler om. Det er rigtig at der kører en X-server i baggrunden der leverer det grafiske display. Men billedet på skærmen bliver ikke leveret af X, men af din desktop. Jeg kører selv med KDE2. Der findes også mange andre varianter. Disse kan selvfølgelig tilpasses så de passer til _alle_ behov.

Jeg har selv kørt med Windows i mange år. Men på et tidspunkt gad jeg ikke betale i dyre domme for licenser til div. programmer. På linux får man det sq ikke lettere. Vil jeg have mig en webserver starter jeg en prompt og skriver: \'apt-get install apache\'. Så finder den et mirror, downloader apache, konfigurerer den på baggrund af valg jeg laver i en interaktiv menu, og sætter den op til sidst. Kom ikke og sig at det er for svært!
Avatar billede ^segal^ Nybegynder
01. juni 2001 - 22:20 #19
MICROSOFT:
Most Intelligent Customers Realize Our Software Only Fools Teenagers
Avatar billede jd Nybegynder
01. juni 2001 - 22:22 #20
Jeg vil så gerne bakke razor og ^segal^ op, men de har sagt det.
Det er tydeligt at de par tåber der har startet denne tråd ikke ANER hvad de taler om...
Avatar billede razor Nybegynder
01. juni 2001 - 22:22 #21
hotpop > ok! - jeg er en nørd.. men jeg drikker altså 3 liter i timen :)
Avatar billede ^segal^ Nybegynder
01. juni 2001 - 22:25 #22
heh så er der dem der drikke mere end 3L;)
Avatar billede jd Nybegynder
01. juni 2001 - 22:26 #23
Tja - de skulle bare vide - faktisk bruges Linux på mange skoler i Sverige ved jeg...

Hmm... synes at \"de\" er blevet lidt mundlamme :)
Avatar billede myplacedk Nybegynder
01. juni 2001 - 22:30 #24
Linux er glimrende til nogle ting - Windows til nogle helt andre.
Heldigvis er Linux helt frivilligt: Hvis du ikke kan lide det, så lad det være.

Spørgsmålet er nærmere: Hvad er den dybere mening med at hade Linux? Har Linux nogen sinde generet dig?

Linux er bare en valgmulighed. Benyt den eller lad være.

Hvis du vil vide mere om Linux kan du fx. læse her:
http://www.linux.org/info/index.html

Men om baggrunden kan jeg kort fortælle, at Linus Torvalds manglede et frit unix-agtigt operativsystem. Og så gav han sig til at lave det...

Unix er et styresystem der er HELT anderledes end Windows. Bla. er der ingen \"normale\" mennesker der har råd til det, og det kan i øvrigt slet ikke køre på en PC.
Avatar billede ^segal^ Nybegynder
01. juni 2001 - 22:32 #25
ja bare lidt ik;)
Men mht uddannelsesintuitioner har man jo utallige eksempler på, at universiteter landet over samt forskningsinstitutter benytter Linux når det virkelig gælder lidt mere komplicerede matematiske beregninger pga. stabiliteten under kraftige belastninger.
Avatar billede ^segal^ Nybegynder
01. juni 2001 - 22:34 #26
Avatar billede jd Nybegynder
01. juni 2001 - 22:35 #27
segal-> Puha nej da... det er jo det der er noget opreklameret shit...(øhh??) Var det ikke det der blev skrevet i starten?

Windoze-tilhængere: Skal vi ikke se en kommentar fra jer af?
Avatar billede myplacedk Nybegynder
01. juni 2001 - 22:41 #28
dar>>
> En af de ting jeg selv synes er så træls ved Linux, er at det
> er SÅ opreklameret!
> Der findes da masser af lignende gratis styresystemer!

Jeg vil give dig ret i at man snakker for meget om Linux og for lidt om andre gode alternativer. Men det er da ikke Linux\'es skyld?

[...]
> X-Free86. Det samme lort som til Linux
Ja, XFree86 kan køre på lidt af hvert. Det er fordelen ved frit software: Det fås oftere til flere platforme.

> pisse ustabilt,
Næh, tvært imod. Jeg har aldrig oplevet X gå ned. Svært at sammenligne med Windows, da der ikke findes noget tilsvarende der.

> pisse langsomt
Næh, tvært imod. Det er bare noget der kører, det er helt forfriskene at sidde ved X efter en helt dag ved en Windows-maskine.

> og pissestor mangel på gennemgående hotkeys, som ctrl+c,
> ctrl+v, ctrl+b og andre.
Ikke forstået...
ctrl+c: Bare marker teksten...
ctrl+v: Alt efter hvad jeg laver enten højre eller 3. museknap.
ctrl+b: Tjah... Hvad gør DIN ctrl+b egentlig? Sådan generelt...

Jeg mangler i hvert fald ikke genvejstaster. Alt er lige ved hånden, i modsætning til Windows.

Jeg er ikke interesseret i at sige at Linux er så-og-så meget bedre end Windows, for jeg synes ikke det ene generelt er bedre end det andet. Men dine udtalelser viser bare at du dels ikke ved hvad du snakker om, og dels ikke kan se forskel på subjektivt og objektivt. Jeg har i denne tekst blandet det ca. ligesom du har.
Avatar billede razor Nybegynder
01. juni 2001 - 22:44 #29
ang. genvejstaster så kan det jo (også!) konfigureres :) i modsætning til windows hvor man diktatorisk får trukket et sæt genvejstaster ned over hovedet.
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
01. juni 2001 - 23:22 #30
Hmmm en lille udfordring til spørgmålsstilleren:
Prøv at installere w2k på en 386 ! Kør det... jamen hovsa, ikke nok resurser??

Prøv derefter at installere Linux! jamen hovsa, det kører jo fint!

Og lad nu være med at sige: Og hvad kan man så bruge en 386 til (hvis du altså ved hvad en 386\'er er en for en ting).....
Avatar billede nimmr Nybegynder
01. juni 2001 - 23:41 #31
Gad vide om eksperten.dk ligger på en Linux server.. det ville jeg da foretrække :)
Avatar billede ^segal^ Nybegynder
01. juni 2001 - 23:41 #32
Jamen nu er der altså andet end windows 2000.
Windows 3.xx kører ganske godt på en 386
Avatar billede jalle Nybegynder
01. juni 2001 - 23:51 #33
nimmr >> Det gør den ;)
Avatar billede nimmr Nybegynder
02. juni 2001 - 00:05 #34
det tænkte jeg nok :)
jamen så er de anti-linux fyre vel oz lidt imod eksperten.dk
hehehe

(jeg må ikke drikke cola :)
Avatar billede morpheus Nybegynder
02. juni 2001 - 00:36 #35
... Hmm... Jeg skammer mig sq over at være fydt Fynbo nu !!!

Hvad er i for nogen klaphatte ???
Avatar billede annika Nybegynder
02. juni 2001 - 01:50 #36
Jeg vil i det følgende tillade mig at putte Linux og andre Unix kloner i samme kasse mod Windows:

Grunde:

A. Stabilitet
Det er umiligt at få 99,999% oppetid med Windows.

B. Flexibilitet
Der er mange ting, som er besværlige på Windows, men meget nemme på Linux/Unix. Fx. oprettelse af brugere med webhoteller og ftp accounts.

C. Sikkerhed
No comment

D. Hastighed
WinME kan ikke køre godt på en Dual P3-500 med 7200 RPM U2W SCSI disk og 256 Mb RAM. Direkte latterligt.
Avatar billede myplacedk Nybegynder
02. juni 2001 - 10:05 #37
^segal^ >>
> Jamen nu er der altså andet end windows 2000.
> Windows 3.xx kører ganske godt på en 386

Windows 3.x er forældet, og kan ikke rigtigt bruges til noget som helst. Den nyeste Linux kan køre på en 386\'er...

Jeg har set flere eksempler på forældede computere der pludselig blev noget værd igen, da der kom Linux på dem.
Avatar billede ^segal^ Nybegynder
02. juni 2001 - 10:40 #38
Det siger du ikke, men nu var det mere det, om det kunne lade sig gøre at kører et m$ OS på en 386 der spillede den afgørende rolle.
Avatar billede victor44 Nybegynder
02. juni 2001 - 10:44 #39
In a world without fences who need gates ?

LuF
Avatar billede victor44 Nybegynder
02. juni 2001 - 10:48 #40
Ind til videre er der kun to medlemmer af FLDG, men der er mange på vej.

Bla bla bla bla .....

Det er den mest useriøse side jeg har set længe.
Jeg har straks gemt et link til den ;-)

LuF
Avatar billede myplacedk Nybegynder
02. juni 2001 - 11:42 #41
^segal^ >>
Jaja, det er vel subjektivt. Men at bruge et så forældet styresystem kan vel ikke være interessant...
Avatar billede bromer Nybegynder
02. juni 2001 - 15:19 #42
Nu er det jo heller ikke nødvendigt at vælge ET OS. Man kan jo bruge flere alt efter, hvilke fordele de har. Det er jo ikke fordi alle linux nørder hader Windows. De har det jo også installeret så de kan game når hornbrillerne generer.

/Rune
Avatar billede jensaa Nybegynder
02. juni 2001 - 16:34 #43
jo jo...siden er da meget interessant...
jeg undrer mig bare over en ting... :) de der billeder....umidelbart ville jeg sige at missilerne\'s os ville crashe før de ramte (siden de vel køre windows :P).... Jeg synes altid windows crasher når man laver noget vigtigt...
Desuden synes jeg i rent faktisk burde ligge argumenter på siden...Hvorfor i hader linux... Det virker mere som en nytteløs protest mod noget i ved keine om...Men det er måske bare min mening...
ok, jeg arbejder et sted hvor de er microsoft nørder så det vil noget...
Dog har de svært ved at opretholde argumenterne når man ser tests fra firmaer som f.eks dem der har lavet firewall\'en Firewall-1 hvor linux får en performance der totalt udraderer windows... Jo...hvad gør man så? :)
Vi har også oplevet det med Halflife dedicated server :P
Først kørte det på en windows maskine...over til linux = en stabil counter-strike server :)
Combination af os\'erne er nu engang nødvendig nutildags...
Jeg har også et lille andet spørgsmål..
Når i nu siger i hader linux....hvad så med FreeBSD, NetBSD og OpenBSD...de er meget forskellige fra linux og dog samtidig ens...
så? :)
det var så min mening :)
\"Venlig\" Hilsen Jens Andersen
Avatar billede tomle Nybegynder
02. juni 2001 - 18:18 #44
For lige at udrydde misforståelser:

- Det er gratis at være medlem af FLDG.

- Man kan melde sig ind i FLDG ved at skrive til medlemskab@fldg.cjb.net

- FLDG\'s formål er at bekæmpe Linux, Linux-pingvinen, Linus Torvalds-dyrkelsen, det fedtede hår og frem for alt FLUG og Waffen-SSLUG overalt hvor disse elementer stikker deres grimme fjæs frem.

- Vi har ikke taget stilling til åbensovs-idéen som helhed, men det kommer.

Til morpheus: Vi er ikke klaphatte. Vi er antilinuxister.

Til victor44: Vi takker allerunderdanigst for at du har gemt et link til os. Vedr. dine hånlige bemærkninger om vores medlemstal, så kan jeg fortælle dig at vi i det seneste døgn har haft en medlemsfremgang på flere hundrede procent.

Til bergeren: Naturligvis er Linux da det bedste styresystem i verdenshistorien overhovedet. Så derfor skal alle I Linux-fans da endelig bare fortsætte med at spille jeres 2 spil, hvis I ellers er blevet færdige med at installere de 3½ stykker hardware der er understøttelse for.

På FLDG\'s vegne,
Thomas Hårbøl, formand.

fldg.cjb.net
fldg@fldg.cjb.net
Avatar billede razor Nybegynder
02. juni 2001 - 18:22 #45
Hvis du er i tvivl om hvad for noget hardware der er linuxkompatibelt så tag et kig på http://lhd.datapower.com/
Avatar billede tomle Nybegynder
02. juni 2001 - 18:25 #46
>razor: Hvis du vil finde *Windows-kompatibelt* så køb stort set et hvilket som helst stykke af slagsen.
Avatar billede razor Nybegynder
02. juni 2001 - 18:27 #47
>tomle: Hvis du vil finde *Linux-kompatibelt* så køb stort set et hvilket som helst stykke af slagsen.
Avatar billede tomle Nybegynder
02. juni 2001 - 18:29 #48
>razor: Jaja. Hvis du vil finde personer der ikke kan finde på argumenter selv, så kontakt Waffen-SSLUG.
Avatar billede jensaa Nybegynder
02. juni 2001 - 18:31 #49
tomle> umiddelbart virker det som om du helt sikkert ikke har prøvet det..
Ikke særligt meget support for hardware..
hmmm...jeg installerede det på min maskine med :
Abit KT7-RAID (og det er ikke det mest smarte bort mht. irq osv.), AMD T-Bird 1ghz , GeForce2 og Soundblaster Live! det hele virkede helt perfekt.
Ingen problemer overhovedet...
Du svarede egentligt heller ikke på nogen af mine spørgsmål.
Det virker mere som om at det du har noget imod er nørder med fedtet hår? Det er sådan set alt hvad du snakker om, og så at linux er dårligt :)
Uden noget reelt \"bevis\" for at det er det?
Det er vel ikke for sjov at flere tidl. microsoft chefer arbejder med Linux nu er det? :) (forsøger lige at finde linken til den artikel)
-Jens
Avatar billede jensaa Nybegynder
02. juni 2001 - 18:33 #50
tomle> selv microsofts egne produkter virker sjældent helt godt....Jeg har haft extremt mange problemer med at windows ikke gad installere driver til min Microsoft Sidewinder Game Voice dims.
-Jens
Avatar billede myplacedk Nybegynder
02. juni 2001 - 19:02 #51
tomle >>
Nå, så du mener der mangler software til Linux? Det er så DIN vurdering. Jeg har det nærmest omvendt. Flere af mine yndlingsprogrammer er linux-programmer.
De er dog alle sammen frie, og de fleste fås dermed også i Windows-versioner. Dermed savner jeg dem sjældent, når jeg ikke er på en Linux-maskine.
Og ellers kan jeg ofte bare SSH til min hjemmeserver, og køre programmet der.

Det jeg egentlig vil sige er bare, at det kommer an på \"hvem man er\". Nogen mangler software til Linux, andre mangler software til Windows.
Ja, der findes mange flere spil til Windows end Linux. Men jeg kan altså ikke leve af at spille, jeg er nødt til at være produktiv...
Avatar billede razor Nybegynder
02. juni 2001 - 19:15 #52
Go\'e gamle Løjmann kunne ikke holde sig væk på trods af at han har slettet sin bruger herinde, så:

--------------------------------------------------------------------------
From: Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk>
To: <fldg@fldg.cjb.net>
Cc: <mail@phpguru.dk>
Subject: Jamen, kender i Linux?

Hey!

Jeg følger med på: http://www.eksperten.dk/spm/77911 - selvom jeg har
slettet min profil på eksperten.dk.

Hvad er det for noget i har gang i? I har jo tydeligvis ikke en ide om
hvad Linux er, hvad det kan osv... I er nogle typiske Windows-brugere -
skyggeklapper og det hele!
Kan i komme med en ting, bare EN ting, som windows kan bedre end Linux? Og
det skal være noget som er Linux\'s skyld, og ikke f.eks. en
hardware-producents skyld? Bare en?

Linux, er jo det optimale system, hvis man vil bruge sin computer
professionelt. Man har 100% styr på samtlige processer, system recourcer,
brugere på systemet mv. Har man det i Windows?
Jeg arbejder med Windows klienter/servere til dagligt, cirka 2000 stykker,
og ja - problemer, det er der nok af!
Jeg siger ikke Windows er noget junk, for der er ting som det er godt til
- spil! Hvorfor vælge Linux? Fordi jeg vil ha\' en computer, ikke en
Playstation!
Men hov, spil i Linux - det kan man jo også, der er faktisk mange spil til
Linux. UT, Quake, Free Civ mf... Prøv at se på www.linuxgames.com!

Stabilitet, ja - det er jo en af de store ting i Linux. Hvis der er en
terminal eller noget som hænger, så skifter man over i en anden en, og
\"dræber\" den terminal som hænger, hvorefter man fortsætter sit arbejde!

Sikkerhed, ja - også en af de fede ting i Linux, det er langt mere stabilt
end Windows, og når der er huller i Linux, bliver de lavet inden få dage -
så er det op til sys-admin om han/hun opdatere!
Med Windows venter man i flere måneder, og så kommer der en Patch, som
lukker et hul, og sommetider åbner to andre... FEDT!

Brugerfladen, der har man X-windows til Linux, der er mange varianter, og
hvis man er utilfreds med noget i dem, har man muligheden for at kode det
om, eller vælge en anden - har du det i Windows, nej vel!

Hardware, ja ja - bare giv en Linux udvikler skylden for det, men det er
jo hardware producenterne som ikke laver nogle driver, ikke Linux\'s skyld.

Systemkrav, Linux virker - nyeste version, fint som server på en 80386\'er,
der kan du side med din DOS (genialt - men også IBM som lavede hele
fundamentet!) og så en Windows 3.xx på, det er også fint nok, men den kan
jo langt fra det sammen som en Linux på samme maskine kan.

Pris, Linux er GRATIS, Windows koster kassen, over 1000,- for et skide OS
- helt ærligt!

Support, den er lidt svær, men der findes faktisk flere firmaer som
tilbyder dette til Linux. Ellers går man bare på IRC eller UseNet, og
snakker med en af udviklerne, eller en af de mange andre som er der, så
bliver problemet løst i næste version af programmet som kommer... Prøv
lige det med MS - og så inden for en overskuelig fremtid!

Hvor gamle er i? Har i nogle forudsætning for at pisse sådan på Linux, har
i set andet end ScreenShots fra det? Brug det i 1 år, og jeg kan ta\' jer
seriøst!
Jeg arbejder med Windows til dagligt - og meget lidt Linux - og så ellers
100% Linux på hjemmefronten, så jeg skulle mene at jeg havde kompentance
for at snakke om disse ting.

Denne mail er sendt CC til Christian Jørgensen <mail@phpguru.dk> AKA
Razor, som vil poste den på eksperten.dk

PS: Opret dog en forum på jeres side, så man kan diskutere disse ting der!

--
Thomas Løjmann Jørgensen

Mail: lojmann@lojmann.dk
Web: http://cybernerd.dk
Mobil: 29 44 15 82
--------------------------------------------------------------------------
Avatar billede dar Nybegynder
02. juni 2001 - 21:18 #53
I mener at jeg ikke ved hvad jeg snakker om. Det passer nok også meget godt da jeg sammenlagt har brugt en grafisk brugerfalde på noget linux/unix-baseret i max 10 timer. Det eneste sted jeg brugere noget linux-lignende er på serveren der kører bsd, og denne kan jeg kun pille ved via telnet. Af denne grund har jeg nok ikke helt styr på hvad der gør hvad og hvorfor. Det eneste jeg ved med sikkerhed er, at jeg IKKE kunne lide det, da det hele tiden fuckede op på min comp.
Avatar billede jensaa Nybegynder
02. juni 2001 - 21:22 #54
dar> forkert :P Du fuckede hele tiden din comp. op :)
Ting fucker kun op hvis de bliver rørt ved.
F.eks kan en windows 95 maskine godt få en meget meget lang oppetid hvis den bare står uden at lave noget som helst...
Men hvis man lige skal gøre noget som den ikke kan lide..ja så går den ned..
Dog skal det lige siges jeg har oplevet umotiverede crashes på nyere redhats...meeen...efter min mening er linux også mest til servere..men stadig godt som client...afhængigt af hvor meget man kræver af det...
-Jens
Avatar billede jensaa Nybegynder
02. juni 2001 - 21:33 #55
hmm, jeg fik lige en ide..
Måske skulle man lave en \"Anti Fyn Linux Destruction Group\" :P
det ville være sådan cirka ligeså nytteløst som \"Fyn Linux Destruction Group\", ja bortset fra at der rent faktisk ville være nogle argumenter på den.....
-Jens
Avatar billede jd Nybegynder
02. juni 2001 - 21:36 #56
jens-> Ej, vi gider ikke synke ned på dere niveau, vel.
Ellers sjov idé :)
Avatar billede jensaa Nybegynder
02. juni 2001 - 21:38 #57
det var også en joke så :)
-Jens
Avatar billede jd Nybegynder
02. juni 2001 - 21:48 #58
Ja, det er jeg klar over... jeg drev den bare en tand videre :)
Avatar billede xenophobia Nybegynder
03. juni 2001 - 00:12 #59
Jeg er selv absolut newbe til Linux! Faktisk sidder jeg og downloader ISO\'en nu! (har dog prøvet det før) Grunden til skiftet til linux var mit windåze ME-\"liv\" blev for kedligt - en dag bestod for eksempel af:
- Start af computer -> Scandisk
- Log ind -> 300 unødige processor og programmer skulle loades godt gemt i ens ram
- Åbner stofaconnection -> IPl(et eller andet).exe har udført en ulovlig handling...
- Åbner outlook -> Udført en ulovlig handling (plejer skulle genstarte før det vil virke igen)
- Åbner explorer -> (kan vi ikke bare kalde en ulovlig handlig UF? - det er nemmere :) UF (gendand active desktop)
- Så er man sur og vil lukke ned -> Blå skærm og man må holde power knappen inde i 5 sec. trods man har ATX...

Noget andet der drev mig var også at udforske. WinME var jo hurtigt gennemlært....maks 6 måneder. Jeg har på fornemmelsen at der ved Linux alt er noget at lære.
\"Friheden til at vælge\" - og ikke lade sig danse efter Bill Gays pibe. Det fx lidt kikset og grine af billeder med et screenshot af winMe og en ulovlig handling mens man selv sidder i en produkt fra microsux...
Anyways... det kommer an på ens interesser.

/Xeno\\

ps. Det er en skod side i har lavet med den der slå linux ihjel side - hvis i var hardcore til linux og ikke bare sad og designede de der lamme billeder af winsux der smadrer linux og i stedet kom med nogle argumenter.
(folk er nok ligeglade med om i kan lide linux eller ej)
Avatar billede xenophobia Nybegynder
03. juni 2001 - 00:17 #60
Jeres illustrationer siger mere om jer en Linux!

http://hjem.get2net.dk/tomle/fldg/antilinux1.jpg
Avatar billede jalle Nybegynder
03. juni 2001 - 00:56 #61
Nu hvor vi er kommet til billeder, så vil jeg lige vise dette:

http://www.jlservice.dk/linux.jpg
Avatar billede myplacedk Nybegynder
03. juni 2001 - 11:12 #62
dar >>
Hvis du kun har brugt 10 timer, og sikkert på et system du selv har installeret, så er det da klart at du ikke har fået det optimale ud af det.
Hvis du ikke vil bruge længere tid på at prøve det, så brug i det mindste tiden på et system der er sat korrekt op.

Men OK, hvis du har besluttet dig for at du ikke kan lide det, helt fint med mig. Men lad nu lige være med at genere os andre med dine meninger om noget du ikke ved noget om.
Avatar billede dar Nybegynder
03. juni 2001 - 12:45 #63
jensaa>> Så siger vi det :) Hovedsagen er at jeg ikke kan lide det og det er ligesom det!

myplacedk>> Man kan da ikke have en mening man ikke ved noget om?!?
Avatar billede dar Nybegynder
03. juni 2001 - 12:47 #64
Det kan da også være at der findes nogle distributioner jeg vil  kunne lide bedre. Mandrake og corel siger mig ihvertfald intet!
Avatar billede dar Nybegynder
03. juni 2001 - 13:06 #65
Og nu melder jeg mig ud af denne kategori! Jeg for bare ørerne i maskinen ;)
Avatar billede myplacedk Nybegynder
03. juni 2001 - 17:21 #66
dar >>
> Man kan da ikke have en mening man ikke ved noget om?!?  Netop...
Avatar billede myplacedk Nybegynder
03. juni 2001 - 17:21 #67
dar >>
> Man kan da ikke have en mening man ikke ved noget om?!?
Netop... (Så kom linjeskiftet på plads...)
Avatar billede tomle Nybegynder
03. juni 2001 - 17:24 #68
Rolig maaan, køl ned, vi vil ikke være dødsfjender med nogen, ikke så mange i hvert fald.

Vores websted opdateres snart, bl.a. med en weblog med mine (mere eller mindre) geniale meninger om dette og hint samt en del andet.

Vedr. illustrationerne på webstedet, så er de bare lavet i et øjebliks (eller et par timers) anfald af Linuxpingvinhad. Tag dem ikke alt for alvorligt.

Vedr. en eventuel anti-FLDG-forening, så er idéen faktisk allerede opstået. Men endnu ikke realiseret.

Vi vil faktisk også godt opfordre Linux-brugere til at holde øje med fldg.cjb.net, bl.a. pga. det kommende diskussionsforum.

Venlig hilsen
FLDG-formanden, Thomas Hårbøl, fldg@fldg.cjb.net.
Avatar billede tomle Nybegynder
03. juni 2001 - 17:26 #69
>myplacedk: Netop. Man bør ikke have en mening om noget man ikke ved noget om. Men det kan vi altså. Slut.

Venlig hilsen
osv. fra FLDG.
Avatar billede jensaa Nybegynder
03. juni 2001 - 17:27 #70
heh, godt sagt...det lyder som om i er små børn :)
-Jens
Avatar billede tomle Nybegynder
03. juni 2001 - 17:30 #71
>jensaa: Vi er ikke små børn. Vi er heller ikke klaphatte. Og vi er (sandsynligvis) heller ikke ret meget af alt det andet vi bliver beskyldt for. Vi er FLDG-medlemmer. Det var det hele.

VH osv.
FLDG-form. Th. Hårb.
Avatar billede myplacedk Nybegynder
03. juni 2001 - 18:34 #72
Nu er vi vist nået der til hvor der ikke er argumenter i diskutionen længere. Eller også er det lang tid siden vi nåede der til...
Jeg slutter her. En OS-krig har nul værdi, men en diskution om hvad der er af fordele og ulemper ved de forskellige systemer vil jeg oftest gerne være med til.
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
03. juni 2001 - 19:23 #73
Nu er jeg snart træt at i FLDG-medlemmer ikke kan finde ud at denne linux pingvin har et navn! Den hedder Tux! Got it?
Avatar billede tomle Nybegynder
05. juni 2001 - 18:15 #74
OK, så lukker vi diskussionen her. Dar får 1 point, og så går vi videre til en ordentlig diskussion.

Tux - er det ikke en saltkiks oder so?

Venlig hilsen
Thomas Hårbøl, fldg@fldg.cjb.net

Diskussionen kan fortsætte på fldg.cjb.net.
Avatar billede dar Nybegynder
05. juni 2001 - 18:17 #75
Ja sådan kan det gå! Jeg fik 1 point og 200 over nakken...
Avatar billede janmansilver Nybegynder
05. juni 2001 - 18:23 #76
dar, bergeren, speje  hvorfor skal mac dø? Hvad har Apple gjort jer? Nå i er sikkert bare misundelige...
Avatar billede xenophobia Nybegynder
05. juni 2001 - 22:32 #77
Jeg skriver denne besked i Linux Mandrake 8.0:
Som sagt har jeg ikke brugt Linux før, men det overgik simpelthen mine vildeste forventninger! Nul probs med hardware! (ikke engang windåze kan klare det! (har prøvet alle versioner 98, 98 v.2, Me, win2k prof, win2ksvr)) Jeg bruger lICQ virker ligeså godt som det almindelige ICQ så bruger jeg konqueror som browser (det ser lidt anderledes ud, men ellers ligner det næsten explorer), Kmail (lige så nemt som outlook men med flere funktioner), har lige downloadet StarOffice, XMMS ligeså godt som winamp - jeg kan blive ved! Men det bedste af alt er prisen. Med gebyr, moms og afgifter bliver det 0 kr. !

For øvrigt er Linux ikke så svært som jeg troede...Jeg har kun kørt med det i 2 dage og jeg kan allerede det samme som i windåze (næsten ;))

Avatar billede goulduck Nybegynder
12. juni 2001 - 00:19 #78
Med fare for at starte en lavine ....

Jeg har om Linux i skolen for tiden ... og jeg kan kun sige at det styre for vildt! Som server i hvert falde!

Jeg har ikke lyst til at ofre det halve af mit liv, på at finde ud af hvordan jeg kun få mit skærmkort til at fungere optimalt under X-windows.

Så til nørder, Linux all the way .. til almindelig brugere, som ikke har lyst til at skulle sætte sig ind i 2 milliarder ting - så er Windows vejen frem!

Og NEJ - der findes ikke noget brugervenligt Linux! Og slet ikke noget som kommer op på siden af Windows i hvert falde. Og hvis der er noget - er der så ikke nogen som kan sende mig et link? Jeg kan ikke finde det!

Det kan godt være at det er min hjerne som er for meget indstillet til Windows - men hvordan fanden kan det være at jeg endnu ikke har fattet at skifte opløsning i X-windows? Og hvad sker der med alle de forkortelser? hehe

Well, jeg kan kun opfordre til at se denne lille - men sjove film:

mms://a768.m.akastream.net/7/768/2259/3a254609/brain.download.akamai.com/2259/video2b2.asf

Linux er dog en hel del sjovere at fejlfinde på! :-)

En grund til at fortsætte med Windows:
90% (eller noget) af verden er indstillet til at bruge Windows! :-)

Razor, det du skriver: \"100% kontrol over hvad du laver. Din computer sidder ikke og kører underlige ting i baggrunden du ikke har en skid styr på.\" - det vil jeg ikke give dig ret i. De forskellige Linux\'er jeg har set på skolen, har alle på et tidspunkt lige skulle lave noget på disken .. uden at jeg har sat det i gang. Det kan godt være at der er måder til at finde ud af dette på - men det er der alså også i Windows.

Well, nu fik jeg skrevet en masse rod... håber ikke at i bliver sure! ;-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. juni 2001 - 00:27 #79
Og nu når jeg læser de forskellige kommentar igennem ... så er alle fordele/ulemper ved Linux/Windows sku da lidt for lamme at høre på.

Windows kan faktisk godt køre mere eller mindre fejlfrit ... og Linux kan faktisk også crashe applicationer i X-windows!
Avatar billede jd Nybegynder
12. juni 2001 - 00:29 #80
*GG* - nice little movie :)
Avatar billede slash_underscore Nybegynder
21. oktober 2004 - 09:41 #81
Fordomme for GNU/linux stammer næsten udelukkende fra folk der ikke har prøvet det...

Alle I der stadig klamrer jer til Microsoft, tag jer dog sammen...

I betaler for en vare, I ikke ved hvad indeholder (Ved i f.eks. at Office-pakken jævnligt sender pakker på netværket? hvorfor det?), og håber så på at Bill ikke er ond og sætter prisen op (afhængighed)

Stabilitet;
I påstår at linux er ustabilt.... hvorfor bruges det så på servere verden over?

Kompabilitet;
Det er en skrøne at GNU/Linux ikke understøtter hardware i samme gad som Windows, om ikke andet efter et stykke tid... der sidder folk som jer ansat ved forskellige

Brugervenlighed;
Hvad fejler KDE? (Hvis du snakker om den grafiske brugerflade)

Goulduck;
//En grund til at fortsætte med Windows:
//90% (eller noget) af verden er indstillet til at bruge Windows! :-)

90% af verden er indstillet til at bruge windows, well, det er korrekt, endog 98% i den private sektor...

Du opstiller det som et argument?

Det er KUN beklageligt at offentlige instanser benytter sig af lukket software?

Jeg bliver pt. undervist i VB.NET i "programmering" på HTX... hvorfor?

Fordi 90% af verden er blevet hjernevasket af min kære "ven" Gates...

I stedet skal man netop fordi markedet er fyldt af et produkt, netop støtte et andet...

Jeg køber f.eks. selv mælk fra "Hirtshals Mejeri" i stedet for fra "Arla"

Det er en farlig tendens at udrydde en konkurrent (for alle andre end producenten)

Får vi et marked af "ren" Windows, så kan I vente jer at betale det 3-dobbelte for en distribution... er det det I ønsker?

Hvis I er for GNU/Linux, så lad GNU/Linux vokse...

Hvis I er for Windows, så lad GNU/Linux være...

Det vil være ris til egen røv at udrydde GNU/Linux
Avatar billede slash_underscore Nybegynder
21. oktober 2004 - 09:44 #82
Og igen...

Kvalitet måles pr. standard med følgende ligning:

Kvalitet = Funktionalitet/Pris (forholdstal)

På den måde kan vi altså fastslå at GNU/Linux er MS Windows overlegent kvalitetsmæssigt :)
Avatar billede thorus Nybegynder
21. oktober 2004 - 09:56 #83
Den dag Linux kan klare alle spil og man ikke har problemer med at install sin hardware på Linux, den dag vil være dagen hvor jeg hopper over i Linux. jeg Køre mine servere med Linux og freeBSD, har prøvede Windows som server det var virkelig skidt.
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. oktober 2004 - 18:12 #84
Damn det er lang tid siden jeg har skrevet på Eksperten... :)

Thorus> Er det ikke mere et spørgsmål om alle spil kan klare Linux? Tror at det er de færste spil, som er skrevet til Linux, som ikke kan køre herunder. :)
Avatar billede czar Nybegynder
21. oktober 2004 - 20:03 #85
thorus> køb en ps2 eller xbox..

hverken windows eller linux er spillemaskiner.. (kan vi så diskutere om windows er.. men linux/varianter er ikke). Derfor er jeg ikek ked af at mine none windows maskiner ikke køre spil.. for det skal de ikke.
Avatar billede thorus Nybegynder
21. oktober 2004 - 20:40 #86
jeg er ikke til "tv spilleboxe" som mange andre heller ikke er. så derfor skal mit OS kunne klare spil, film og apps etc. så det eneste linux mangler er spil delen. men har hørt om en "emulator" eller hvad der nu hedder som kan klare windows spil i linux? korrekt?
Avatar billede dumazz.dk Nybegynder
09. november 2004 - 17:09 #87
Problemet er ikke at GNU/Linux ikke kan afvikle spillene, men at spillene ikke laves til GNU/Linux, hvilket er beklageligt...

Begynd at bruge GNU/Linux, og klag så til spilproducenten...