Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
17. maj 2007 - 08:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk, forbindelsen ryger konstant?

Hej

Min far har for nylig købt en wireless g linksys til en 800 kr.. Han har et billigt netcom kort i hans bærbare... Men efter og have sat det op, så springer den af med jævne mellemrum.... Lynet har slået ned, men det gør vel ikke noget for en bærbar?

Er der nogle ting som jeg evt. kan gøre, for at tjekke om det er det?

Jeg har installeret et remote pc program på deres bærbare, så jeg kan få total kontrol over den...

Kunne det tænktes at deres nye router ikke er sat ordentlig op eller er kompatabiliteten mellem linksys og et netcom kort bare ikke særlig godt? Skal jeg anbefale min far og købe et "Linksys Wireless-G Notebook Adapter With RangeBooster WPC54GR" ??

Håber der er nogen som har noget jeg kan afprøve...
Avatar billede kyffer Nybegynder
17. maj 2007 - 09:46 #1
Hejsa.

Uden at være sikker, så tror at din far har en masse naboer, som også har trådløs router. Hvis hverken din far, eller din naboer har gjort særligt meget i opsætningen, så står de måske til den samme channel/kanal. Dette betyder at trafikken fra de forskellige routere kan forstyrre hinanden, og dermed gøre at man falder af.

Du kan bruge http://www.netstumbler.com/ til at se efter hvilke andre trådløse routere der er i området. Læg mærke til hvilke kanaler de kører på. Der skal helst være 2 kanaler til begge sidder på den kanel din far vælger, og så til dem dine naboer kører på. Det vil give den bedste performance.

Derudover går jeg ud fra at der er WPA kryptering på, så det ikke er dine naboer som benytter din fars router til at gå på nettet med, og dermed skabe for meget trafik?

Det var lige mine forslag.
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
31. maj 2007 - 08:50 #2
jeg har brugt dine råd og de hjalp faktisk, gider du smide et svar, så jeg kan belønne dig =)
Avatar billede kyffer Nybegynder
10. juni 2007 - 11:31 #3
Hey, jeg så det først nu :)

Jeg er glad for at det hjalp :)