Avatar billede grimsky Nybegynder
14. maj 2007 - 21:57 Der er 5 kommentarer

Så fik jeg trådløst netværk, men stadig uden internet.

Efter lang tids besvær har jeg langt om længe fået stablet et WPA beskyttet trådløst netværk på benene.

Desværre er det endnu ikke lykkedes mig at adgang til internettet via det trådløse netværk, og jeg kan simpelthen ikke greje hvad der er der er galt.

Jeg har en CYbercity Zyxel 2602R-61 kabelmodem og router med telefon tilsluttet. Fra LAN porten i Zyxel routeren til LAN porten i mit D-link DWL-G700AP Access Point har jeg et kabel.

Hvorfor har jeg ikke internet når jeg kan lave et netværk med min stationære PC, min bærbare PC og min trådløse Philips musikafspiler ?

Hvad skal jeg stille på for at få internettet til at virke ?
Avatar billede nva Praktikant
15. maj 2007 - 08:03 #1
Måske kan denne vejledning inspirere dig http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101496.asp
Avatar billede grimsky Nybegynder
15. maj 2007 - 15:01 #2
OK, det ser ud til at være en udførlig beskrivelse i hvordan man indstiller sådan noget. Jeg prøver så snart jeg kommer hjem, og så vender jeg tilbage.
Avatar billede grimsky Nybegynder
16. maj 2007 - 20:38 #3
Nu kan jeg ikke komme til at konfigurere min DWL-G700AP ! Jeg kan simpelthen ikke komme ind på webkonfigurationen. Jeg har direkte kabel mellem min stationære pc og AP. Jeg har også givet min computer et statisk IP, som beskrevet i manualen til min AP. Jeg har også resesette AP, men jeg kan bare ikke komme ind. Nu skulle jeg lige til at prøve. Hvad kan der være galt nu ?
Avatar billede nva Praktikant
18. maj 2007 - 08:58 #4
Når du laver opsætning på dit AP skal der kun være forbindelse til pc og ikke til den anden router. Det var i hvert fald tilfældet hos mig, da jeg satte en trådløs Dlink router op.
Avatar billede correon Nybegynder
15. juli 2007 - 11:49 #5
check din gateway ip.
Det er den du skal bruge for at kunne logge ind på dit AP - og hvis du har resettet din router - skal du bruge std. login og passwd