Avatar billede bailey29 Nybegynder
14. maj 2007 - 20:32 Der er 5 kommentarer

Koder til WLAN

Hej derude.

Dette formoder jeg er blandt de nemmere spørgsmål blandt kloge hoveder, men jeg ved sgu ved gud ikke, hvordan jeg skal gøre, og hvor jeg skal finde svaret, så jeg håber der er hjælp at finde hér:

Min bærbar er på nettet via WLAN router og beskyttet med PSK. Koden til mit netværk kender jeg selvfølgelig, men nu har jeg så også fået en stationær, jeg vil ha' koblet på.

Hér beder den imidlertid om adgangskode til netværk, som skal være 40-Bit 104-Bit. Adgangskoden skal angives som 5 eller 13 ASCII-tegn eller 26 Hexidecimale.

Hvordan fårjeg min oprindelige kode omformuleret til ét af ovenstående? Hjælp vil jeg sætte stor pris på!

/Brian
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2007 - 20:36 #1
Den kode som din stationær vil have lyder som WEP og ikke WPA kontroller om din stationær ikke kan køre WPA kryptering. da du så vil have mulighed for at taste koden ind.
Avatar billede bailey29 Nybegynder
14. maj 2007 - 20:51 #2
Det er så lige dét, der er galt.. Det virker med netkortets software, men da softwaren er temmeligt belastende (meget svingende udfald), så ville jeg gerne ha' Windows til at styre det. Det er en ældre XP Pro, men det må da være muligt at få den til at virke med WPA-kryptering.. Eller?

/Brian
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2007 - 21:11 #3
burde være muligt.

Hvilke type netkort? for inden i software burde du kunne vælge at den skal køre med windows til at styre det.
Avatar billede bailey29 Nybegynder
14. maj 2007 - 23:42 #4
Så er det ordnet. Opgraderede mit styresystem, så det kunne læse WPA-kryptering.

Tak for hjælpen, selvom det mest var min egen fejl. Pointsne skal du dog ha', så svar mig lige :o)

/Brian
Avatar billede kenp Novice
15. maj 2007 - 13:16 #5
lige meget tag dem selv.