Avatar billede apollon55 Nybegynder
14. maj 2007 - 17:46 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

visse spil går i sort og stopper

Jeg har lige installeret Heroes of might and magic V (samt hammers of fate)på min computer incl div. updates, men et par minutter inde i spillet går skærmen i sort og der er intet andet at gøre end at genstarte computeren.
(Jeg har haft samme problem med Hitman contracts, men ikke med andre store grafikkrævende spil som fx Farcry og Stalker.)

Jeg undrer mig meget over hva det kan være der er i vejen, håber nogle kan hjælpe mig.
Jeg havde fuldstændigt samme problem for et lille år siden, og har siden da købt en ny harddisk fordi den gamle stod af.

Jeg har nyeste grafikdriver, ny directx (tror jeg nok), kørt diverse viruscheck, spywarecheck mm..

min computer er: intel pentium 4, 3 GHZ, 1 GB RAM
win XP-pro SP2, grafikkort  radeon 9800 pro

hjæælp ----- vil så ufattelig gerne være i stand til at spille spillet på min egen computer så jeg kan tæve mine kammerater over nettet.

MVH

Apollon
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. maj 2007 - 17:51 #1
check om blæserne er fyldt med støv...?
Avatar billede apollon55 Nybegynder
14. maj 2007 - 18:20 #2
det er de ikke
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. maj 2007 - 18:30 #3
hvis din pc, har lidt år på bagen, kan det være grafikkortet, der trænger til en udskiftning.
--
Men ellers kør noget spybot, regclean, og antivirus program, fjern ting som ligger og køre i bagrunden. Opdater hos Ms. Diskoprydnning defragmenter.. og se om det hjælper.?
Avatar billede apollon55 Nybegynder
14. maj 2007 - 18:50 #4
min computer er godt nok 3 år gammel, men havde samme problem for et år siden med spillet... troede ikke det ville være et problem nu hvor jeg har en splinterny harddisk med nyinstalleret xp på  - har kørt spybot, antivirus mm og jeg er 99,9 % på at jeg ikke har noget af dét.
Men det jeg ikke forstår er at det sagtens kan køre andre grafikkrævende spil som fx farcry og S.T.A.L.K.E.R.  - er det ikke lidt mystisk?
Avatar billede apollon55 Nybegynder
14. maj 2007 - 19:56 #5
har også forsøgt at lukke alle programmer og deaktivere min antivirus og spywaredoctor og derefter køre spillet, men uden held...
Avatar billede apollon55 Nybegynder
14. maj 2007 - 19:57 #6
aner simpelthen ikke hva det kan være og det er pisse frustrerende, så håber inderligt at der er nogle der kan hjælpe
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. maj 2007 - 20:11 #7
uden at være sikker, og jeg forstår godt din frustretion, så tror jeg det vil løse sig, hvis du prøver et bedre grafikkort. (selvom det burde kunne køre spillende, og jo det er lidt mystisk.!)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. maj 2007 - 20:11 #8
ps: hvor stor og gammel er din psu.?
14. maj 2007 - 20:23 #9
(Bare en tanke - har du prøvet med en anden SKÆRM?)
Avatar billede apollon55 Nybegynder
15. maj 2007 - 09:33 #10
psu?

og nej har ikke lige prøvet med en anden skærm... men kan godt se om ikke jeg kan låne én af en kammerat hvis det evt kan være dét... men  (og jeg ved godt jeg ikke er særlig computerklog) fatter bare ikke at skærmen, og computeren i det hele taget kan køre spil som farcry og STALKER uden problemer, for de kræver jo meget både af computeren og af grafikkortet.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
15. maj 2007 - 09:50 #11
psu = powersupply/Strømforsygning
Avatar billede apollon55 Nybegynder
15. maj 2007 - 10:55 #12
aha :o)  jeg kan lige se når jeg kommer hjem fra arbejde - men den er 3 år gammel og kan i hvert fald huske at der er et klistrermærke på siden af den hvor der står P4  (så den er "godkendt" til pentium 4)
Avatar billede apollon55 Nybegynder
15. maj 2007 - 15:55 #13
min psu er :    atx 300w fra Q-TEC  fra april 04
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. maj 2007 - 18:08 #14
så har den da holdt godt..
Avatar billede apollon55 Nybegynder
15. maj 2007 - 18:14 #15
tja :o)  men hva er grunden tyil at du spørger ind til min psu?

og kan min computer overheate eller noget (ikke at jeg forstår hvorfor den skulle gøre det i heaoes og ikke i fx farcry) dvs fx få for varm cpu eller mb eller noget og dermed stå af (fryse i sort skærm)?
Avatar billede apollon55 Nybegynder
16. maj 2007 - 18:44 #16
har undersøgt mht temperaturer og i bios står min temperatur på:  cpu 53, m/b 41  og jeg har thermal throtting enabled ved 70 grader.
da spillet fryser/crasher/går i sort og jeg genstarter computeren og skynder mig ind i bios er der følgende tempraturer:  cpu 65, m/b 53 grader.  og det er som sagt en intel pentium 4 jeg har.
håber dette evt kan hjælpe lidt også...
Avatar billede apollon55 Nybegynder
16. maj 2007 - 18:45 #17
kan dette så have noget med at spillet går ned at gøre eller.... ?!?  HJÆÆÆLP
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
16. maj 2007 - 18:50 #18
65 grader, er lige i overkantet.
Men det kan jo også gøre, at cpu+grafikkort blæserne, trækker mere strøm, når de bliver varme..derfor kan det være din psu ikke kan følge med.
Avatar billede apollon55 Nybegynder
17. maj 2007 - 12:11 #19
ok, men hvad er det typiske en computer egentlig gør når den bliver overheatet - kan det fx være at den bare fryser og går i sort eller...?

Hvis du skulle anbefale mig at gøre noget udfra hva jeg har skrevet om mit problem, hva ville det så være?!?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
17. maj 2007 - 12:55 #20
jeg ville investrer i en ny psu, og virker det ikke, så et nyt grafikkort.
Avatar billede apollon55 Nybegynder
17. maj 2007 - 15:15 #21
ok, ikke "bare" en ekstra blæser af en art?  (har lige prøvet at fjerne siderne på kabinettet og spille spillet, og det gik ikke ned den time jeg spillede... så noget kunne jo godt tyde på overheat)
men hvilke symptomer er der på overheat?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
17. maj 2007 - 15:37 #22
dem som du har..O)
Avatar billede apollon55 Nybegynder
17. maj 2007 - 16:57 #23
det vil sige pludselig sort skærm?
Avatar billede apollon55 Nybegynder
17. maj 2007 - 16:58 #24
og vil det evt være nok at købe en blæser mere til computeren og sætte i?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
17. maj 2007 - 22:00 #25
det er svært at sige, fordi hvis det er strøm som mangler, så løser det ikke problemet..men det er værd at prøve.!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. maj 2007 - 20:57 #26
hvordan går det, har du fået det fikset..??
Avatar billede apollon55 Nybegynder
30. maj 2007 - 18:00 #27
sry jeg ikke lige har fået svaret tilbage på mit spørgsmål/problem...  jeg har købt en blæser og smidt i computeren, men har desværre haft en milliard ting og se til så har ikke fået testet om det fungerer, men skal nok give en tilbagemelding og så give dig point :o)