Avatar billede mozie Nybegynder
14. maj 2007 - 17:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Makro til at automatisere kopiering af filer fra ERP til excel

Hej Eksperter;

Jeg er igang med at lave en makro der skal kopiere data fra 26 ark over til et ark, med 13 forskellige faner. (2 filer i hvert ark)

Problemet er at de to filer der skal over i et ark næsten hedder det samme. Et eksempel kunne være R9999_________200714051719.txt
R9999_________200714051723.txt. Filnavnet er en kombination af et afdelingsnummer (R9999) og et tidsstempel (200714051719), der logisk altid vil ændre sig.

Jeg havde tænkt mig at lave en makro der åbner alle filer på et givet drev, hvorefter der bliver lavet en If-sætning der finder ud af hvilken fil der skal sættes ind hvor, men jeg ved ikke hvordan det kan lade sig gøre. Det ville også betyde at jeg har 26 filer åben, så er ikke helt sikker på at det er den bedste ide.

Jeg håber meget at ovenstående giver mening - ellers må i spørge. Synes det er lidt svært at forklare problemstilling på skrift. Har i andre forslag til en løsningsmodel må i meget gerne komme med dem.

Pft.

Mozie
Avatar billede supertekst Ekspert
14. maj 2007 - 17:39 #1
Kan gøres via VBA - er det bestemte områder der skal kopieres over?
Avatar billede mozie Nybegynder
14. maj 2007 - 21:10 #2
Det er et bestemt område fra hver fil - og koden skal ind og læse et felt for at afgøre om det er den ene eller anden fil så det bliver sat rigtigt ind. I den første fil vil der stå RMKORR i C4 og i den anden fil vil der stå STBLKO. Det er der koden skal kende forskel på de to filer.
Avatar billede supertekst Ekspert
15. maj 2007 - 09:22 #3
Har du mulighed for at sende en kopi (uddrag) af et par af filerne - til pb@supertekst-it.dk ?
Avatar billede mozie Nybegynder
22. maj 2007 - 09:42 #4
Det virker perfekt - Mange tak for hjælpen.

Utrolig prof.

smid et svar og du skal få dine point :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
22. maj 2007 - 10:32 #5
Det var godt - med tak - et svar