Avatar billede lottedn Nybegynder
13. maj 2007 - 17:35 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hotmail opsæt på outlook

Kan da ikke være meningen .. Jeg har købt hotmail plus for så som lovet at kunne sammenkøre outlook og hotmail, men nej !! Får besked om at hotmail ikke understøttes .. Skriver så til support og får følgende meddelse retur : Hej Lotte,

Tak for din henvendelse til MSN Hotmail Support.

Mit navn er Leonard, og jeg skal med glæde besvare dit spørgsmål. Såvidt jeg kan forstå på din henvendelse, oplever du problemer med at læse din Hotmail Plus email i Outllook 2007 for Windows Vista.

Dette burde helt sikkert virke. Det lyder som et problem med Outlook/Vista.

Jeg vil bede dig kontakte Microsoft support fra siden http://support.microsoft.com

Tak fordi du benytter MSN Hotmail. Jeg håber at dette besvarer dit spørgsmål, ellers er du meget velkommen til at vende tilbage til os.

Med venlig hilsen

Leonard
MSN Hotmail Support

Går ind på siden og finder dette :

http://support.microsoft.com/kb/287424/da?spid=11335&sid=global

Men altså jeg har hverken noget der hedder "startside" derinde eller "post" eller "E-mail konti" .... Så altså enten er jeg både blind og dum eller også er der et eller andet galt med den guide ..:-S

HJÆLP !!!!!
Avatar billede lottedn Nybegynder
13. maj 2007 - 17:44 #1
Jeg har ikke office 2007 ...
Avatar billede mortengrau Nybegynder
13. maj 2007 - 17:45 #2
Hej Lotte
1. Du burde kunne sammenkøre Hotmail og outlook uden at købe plus
2. Det er inde i outlook at du finder "Email-konti" osv. Og det er derinde (i outlook) du skal sætte hotmail op...
Avatar billede word-hajen Nybegynder
13. maj 2007 - 17:49 #3
-> lottedn
Er du opmærksom på, at den artikel, som du selv henviser til, indeholder opsætning af andre versioner af styresystem/Outlook end Vista/2007? Se længere nede i artiklen.
Avatar billede lottedn Nybegynder
13. maj 2007 - 18:11 #4
Morten Grau --- > Nej man kan ikke længere opsætte sådan - windows mail understøtter ikke længere webbaseret e-mail .. Prøv selv ( hvis du kører vista ) du komme rikke længere end til at taste adressen ind ..
-------> Word-hajen .. Ja, men det er det eneste jeg kan finde og umiddelbart burde jeg som minimum kunne finde en af de nævnte muligheder for at kunne komme videre ( e-mail konti, post el. ) ??!!
Avatar billede hcma Novice
13. maj 2007 - 18:19 #5
du skriver at du har Outlook.  Hvilken version ??  (MS Outlook 2xxx, Windows/Vista Mail, Outlook Express o.s.v...)
Avatar billede hcma Novice
13. maj 2007 - 18:20 #6
Windows Mail kan ikke checke Web-baserede email konti
Avatar billede lottedn Nybegynder
13. maj 2007 - 18:21 #7
windows mail ( 6.0 )

Lotte
Avatar billede levich Nybegynder
13. maj 2007 - 18:22 #8
Windows mail er ikke det samme som outlook
Avatar billede hcma Novice
13. maj 2007 - 18:41 #9
se kommentar 13/05-2007 18:20:56.
Windows Mail understøtter altså IKKE web-baserede mailkonti  (og det står nok også i din Vista-manual)  og dette er desværre et korrekt svar
Avatar billede word-hajen Nybegynder
13. maj 2007 - 19:15 #10
-> En sidebemærkning. Det ser ud til, at supportsiden går ud fra, at du har classic view i kontrolpanelet. Start - Control panel - classic view (bare til en anden gang).
Avatar billede lottedn Nybegynder
13. maj 2007 - 19:50 #11
--------- > levic .. Nej går egentligt først op for mig nu
Hcma ---------- > Har godt nok ikke læst manualen..:-D
Wordhajen ---- > har classic view slået til ..

Men men men når alt dette er sagt og erkendt, så skrev jeg jo netop til support at jeg sad med vista og at jeg fik oplyst af programmet at jeg ikke kunne køre webbaseret mail ind, så burde han da alt andet lige kunne regne ud at det er windows mail jeg sidder med ... Jeg skriver samtidigt at det er hovedårsagen til at jeg har opgraderet og kan det ikke lade sig gøre ønsker jeg at få annuleret min ordre !!
Avatar billede hcma Novice
13. maj 2007 - 19:59 #12
du kunne jo benytte Windows Mail og så skrotte hotmail  ;o)
Avatar billede levich Nybegynder
13. maj 2007 - 20:14 #13
Ja, det er dårlig support. Han burde kende til: http://support.microsoft.com/kb/926374/da
Avatar billede word-hajen Nybegynder
13. maj 2007 - 20:15 #14
Nu er det jo ikke meningen, at support skal gætte sig frem (selv om de garanteret har en vis erfaring med det), så hvis du har givet dem samme oplysninger, som du har gjort her (citat: "Jeg har købt hotmail plus for så som lovet at kunne sammenkøre outlook og hotmail"), kan jeg godt forstå, at han ikke gætter sig frem til, at det IKKE er Outlook, du benytter.
Avatar billede lottedn Nybegynder
14. maj 2007 - 14:06 #15
---- Hcna - jeg benytter begge til forskellige ting :-)
---- word-hajen .. Delvist enig, men jeg kan ikke tro at jeg er den eneste derude der ikke har opfanget før nu at Mailprogrammet på vista hedder windows mail nu og ikke outlook som i de tidligere windows-styreprogrammer .. jeg skrev at jeg ikke kunne få dem til at samkøre i vista / outlook .. Og jeg syntes nu nok at sammenblandingen af de to ord ( som det jo reelt kun er ) er noget man skal være opmærksom på fra supports side - specielt når spørgsmålet/klagen lyder på ikke at kunne få webmail og standart emailprogrammet til at fungere sammen ..

Lotte
Avatar billede word-hajen Nybegynder
14. maj 2007 - 14:21 #16
-> Lotte, jeg er enig med dig i, at både bruger og support skal være opmærksomme på forskellen mellem Windows Mail og Outlook (Outlook hedder nu i øvrigt stadig Outlook og har ikke noget med styresystemet at gøre, men Office-pakken).
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2007 - 20:53 #17
lottedn - mailprogrammet i xp og derunder hedder faktisk ikke Outlook - det hedder Outlook Express, og der er en verden til forskel. Så havde du kørt outlook express og fået svar til Outlook, havde du heller ikke kunnet bruge det svar ...

Vi kan ikke sidde og gætte på om supporteren burde have fanget at du kørte Windows mail uden at se hvad du skrev til dem ;)
Avatar billede hcma Novice
14. maj 2007 - 22:47 #18
i dagens Microsoftverden er der følgende IKKE web-baserede mailprogrammer:
Microsoft Outlook 2xxx (en del af Office-pakken)
Outlook Express  (en del af Windows XP og tidligere)
Windows Mail (en del af Vista)

man er selv nødt til at specificere hvad man mener.
Avatar billede vistaguidedk Nybegynder
15. maj 2007 - 10:42 #19
Det er ikke muligt at få Outlook 2007 til at synkronisere med Hotmail konti, kun de betalte af dem, endvidere kan det heller ikke lade sig gøre med Windows Mail. Og det er på nuværende tidspunkt kun Windows Live Mail der kan kommunikere med Hotmail konti. De ældrere outlook mails kan godt fungere med hotmail.
Avatar billede lottedn Nybegynder
31. maj 2007 - 11:39 #20
:-(

Nå... Ser ud til jeg må opgive denne quest så ..

Tak for indput :-)