Avatar billede dr.truti Nybegynder
12. maj 2007 - 18:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med Vista gadget

Hej Exp'er

Jeg sidder og leger lidt med at lave en vejr gadget til Vista. Irriterende nok har jeg et problem med at overfører en variabel fra JavaScript til VBScript -Jeg har brugt VBScript til string formatering.

Min gadget kan hentes her:
http://www.artistico.dk/rod/exp/DMI.zip

Problemet er at:
function setContentText()
{
  gadgetContent.innerText = variableName;
  return variableName;
}

IKKE returnerer variablen 'variableName' til mit VBScript der kalder denne funktion vha:
document.write(setContentText())

Hvis jeg laver setContentText() om til:
function setContentText()
{
  return "Et eller andet...";
}

Returneres dette glimrende.

og hvis jeg ændre funktionen til:
function setContentText()
{
  document.write(variableName);
}

bliver der også udskrevet variableName's værdi.

Jeg lyver ikke når jeg siger jeg har siddet det meste af dagem med dette problem, derfor har jeg stor respekt for den person der kan løse mit problem.

Mvh...
Avatar billede roenving Novice
12. maj 2007 - 23:48 #1
Hvad er 'gadgetContent' for en ting, for den ser umiddelbart ikke ud til at være defineret (men det kan jo være sket i et eller andet script på et tidligere tidspunkt !-)

-- og så er innerText kun hensigtsmæssig, hvis man skal følge IE4-Jscript-binding, så det er da muligt, at det ikke virker, når M$ nu er nået til v7 ...
Avatar billede dr.truti Nybegynder
13. august 2007 - 15:17 #2
Jeg undskylder at jeg ikke svarede på din kommentar, og lukker ned da problemet ikke længere at aktuelt...

mvh...