Avatar billede dk-morten Nybegynder
12. maj 2007 - 00:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Film fra pc til tv virker kun i sort hvid (ATI Radeon)

Godaften alle sammen.

Jeg sidder her med min nye bærbar. Og jeg ville se om jeg kunne få vist film fra pc til tv. men det virker kun i sort hvid :S det virker fint på min stasionære (når grafik kortet ellers gider at finde tv'et) Kablet består af 2 dele. Den ene del er en der laver et stik om til et andet. altså så jeg kan bruge det.
jeg køre med windows xp prof
jeg køre med ATI Radeon Catalyst control center
Grafik kortet hedder ATI Radeon Xpress 200M (RS480M)

Nogen der kan hjælpe?

Morten
Avatar billede bphhm Nybegynder
12. maj 2007 - 08:08 #1
Hej,

Du har formentlig en S-VHS udgang på PC'en? I så fald få fat i et tilsvarende kabel.

Hvilken bærbar er det?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
12. maj 2007 - 09:45 #2
Måske kan du bruge noget herfra?
http://www.eksperten.dk/spm/777739
Avatar billede lajlev Nybegynder
12. maj 2007 - 19:57 #3
Colorfix-kabel er løsningen, kan købes i el-giganten og andre elektronik butikker.

Mvh Lajlev
Avatar billede dk-morten Nybegynder
12. maj 2007 - 20:01 #4
Jeg har sådan et kabel. og det virker på min stasionære med farve og det hele.. det samme stik sidder i min bærbar. Men kan kun få det i sort hvid..
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
12. maj 2007 - 20:06 #5
Hvis det er scartstik mod tvet så prøv de forskellige stik af, det er ekstern kanal du skal bruge.
Avatar billede dk-morten Nybegynder
12. maj 2007 - 20:32 #6
altså jeg har prøvet det.. men det er ikke en scar stik.. det er sådan et lille rundt kabel som så går ud i sådan et spids agtig kabel.. jeg har så sådan en man kan sætte i tv'et også sætte stikket deri. men ja.. sort hvid.. har prøvet alt tænkligt!
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
12. maj 2007 - 21:16 #7
Oki, hent den sidste nye driver til dit grafikkort, og intstaller den med tvet tændt og stikkene i, stil dit controlcenter display manager i clone mode, herefter går du ned til video og begge skærme til clone, i overlay display mode sætter du begge skærme til in theater mode full screen. Sørg også for det står PAL B under formats.
Så burde der komme farver på. :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. maj 2007 - 19:21 #8
Fik du løst det?