Avatar billede kimols1 Nybegynder
10. maj 2007 - 18:06 Der er 4 kommentarer

Automatisk udfyldning af felter

Hej eksperter!

Jeg skal bruge et script som kan udfylde 3 felter automatisk efter at have udfyldt et felt.

Har 4 input felter. man indtaster sit navn i det første hvorefter den selv udfylder adresse osv. alt efter hvad der står i navne feltet. håber i forstår..
Avatar billede roenving Novice
10. maj 2007 - 18:12 #1
Hvor har du de relevante oplysninger ?-)
Avatar billede kimols1 Nybegynder
10. maj 2007 - 18:14 #2
indtil videre har jeg dem kun på et stykke papir =)
Avatar billede roenving Novice
10. maj 2007 - 18:22 #3
Hvis du skal udfylde felterne skal data være til rådighed, og det findes der flere løsninger på ...

-- en er, at du har en javascript-database, data kan hentes fra, som regel indlæst med siden, men der skal ikke være ret mange før det er helt uoverskueligt (og de kan så findes på den ene eller anden måde, hvis nogen vil misbruge dem !-)

-- de kan også hentes fra din server ved hjælp af ajax, altså sende en http-request via javascript, og så lade serveren returnere oplysninger som json eller xml, som scriptet så kan udfylde felterne med ...

-- endelig kan du submitte hele formen og returnere den med de udfyldte data !o]
Avatar billede kimols1 Nybegynder
10. maj 2007 - 18:30 #4
tror jeg prøver den sidste løsning. de andre er lige en tand eller 15 over mit niveau..