Avatar billede dancemaniac Nybegynder
09. maj 2007 - 18:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nyt gfx kort!

Hej alle eksperter..

Jeg har netop samlet mig en ny(både og, da nogen af delene er fra min nuværende) maskine:

Intel Pentium 4 640 3,2 ghz
Intel Desktop Board DQ965GFEKR, Intel 965GF/ICH8DO, µATX, vPro, RAID  Kingston PC2-5300/DDR2-667, 240-pin, CL5, Kit 2x 1024MB
500 gb maxtor HHD

Men jeg står og mangler et godt grafikkort til den pris af ca 1200-1300 kroner! Det er primært til spillebrug!

Noget i vil hjælpe mig med?

Jeg kunne godt tænke mig at det var Dx10 kompatibelt, så jeg ikke behøver at skifte det ud .
Avatar billede dancemaniac Nybegynder
09. maj 2007 - 18:17 #1
Jeg har kigget lidt på http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=247861
Men tror ikke det er dx10 kompatibelt :S
Avatar billede mwm77 Nybegynder
09. maj 2007 - 19:19 #2
Hej.

Mit forslag til dig angåendne grafikkort, så ville jeg råde dig til at købe et billig slave kort, og venter til ved juletid hvor dx10 skulle blive aktuel. Der vil være en drastisk ændring i grafikkort til den tid, og vi står over for en stor skift. Jeg har en kammarat der blev headhuntede til japan for at lave grafik til dx10, og hvad jeg har hørt, er der stor forskel, og tingene ændre sig, så køb et billigt grf kort, og spar sammen til juletid. Det ville du få størst udnyttelse af, da kortene idag kun emuler dx10 dem der kan det..

            Mvh...MWM
Avatar billede egr_sli Nybegynder
09. maj 2007 - 20:07 #3
hvis det nu var du skulle have et dx10 kort, skal du have et kort i 8-serien fra nvidia.
Det er så vidt jeg ved det eneste "serie" grafikkort der understøtter dx10 lige pt.

Mener at dette kort understøtter dx10:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=378748
Avatar billede mwm77 Nybegynder
10. maj 2007 - 14:10 #4
Det laver kun en emulering af dx10 stadig, vi ser ikke det rigtigt dx10 før jul, det er stadig kun som udviklings filer, 8 serien fra nvidia er yderst fantastisk, men mit forslag ville stadig være at vente til juletid. Men bare mening herfra..

                Mvh...MWM