Avatar billede miss-g Seniormester
06. maj 2007 - 14:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Navnet på en svensk gruppe

Jeg mener det var i starten af 90´erne

En svensk gruppe med ridder tema. Forsangerne en mand har en ret dyb stemme. Og så er der nogle kvinder med som er gode til omkvæd kor. Sangene var på engelsk.

Kan kun huske dele af sangtitlerne.

Noget med horses, crown - sidst nævnte blev vist spillet meget på diskotekerne. Det er sådan gang-i-den musik.

Mener de hedder noget enkelt som europe - men det er nu ikke lige den gruppe...

Nogen der ved hvem jeg taler om?
Avatar billede ibka Novice
06. maj 2007 - 17:16 #1
Det kunne være Rednex
Avatar billede screem_brille Novice
06. maj 2007 - 17:21 #2
de er svenskere.
Avatar billede ibka Novice
06. maj 2007 - 17:26 #3
Rednex har bl.a. lavet følgende: Cotton Eye Joe og Old Pop In An Oak som blev spillet overalt, så er der et par diskotek´s hit som ikke blev spillet ret meget i radioen: Spirit Of The Hawk og The Case. De har et outfit og sangstemmer som du beskriver
Avatar billede Spotgun Seniormester
06. maj 2007 - 17:42 #4
Havde Rednex ikke et western-tema, og ikke noget ridder-halløj?
Avatar billede miss-g Seniormester
06. maj 2007 - 18:34 #5
Det er ikke Rednex - dem kender jeg godt *S*

Havde cd´en og det er altså noget ridder-tema.

Sangen noget med ".... my crown" - en dame der synger lige den.
Avatar billede torotune Nybegynder
06. maj 2007 - 21:08 #6
Det kan ikke være E-Type du tænker på?
Avatar billede screem_brille Novice
06. maj 2007 - 21:18 #7
E-Type er /var også svenskere.
Avatar billede torotune Nybegynder
06. maj 2007 - 21:23 #8
Det er en svensk gruppe vi taler om ikke?
Avatar billede screem_brille Novice
06. maj 2007 - 21:30 #9
hmm jo, ved ikke lige hvorfor jeg havde fået det til at være Nordmænd.
Avatar billede miss-g Seniormester
07. maj 2007 - 02:24 #10
Jaaaaaaaa screem_brille. Det er dem. Her det cover jeg husker:
http://www.etype.dk/records.asp?page=view&id=3

Tusind tak! Læg et svar ;-)
Avatar billede screem_brille Novice
07. maj 2007 - 02:37 #11
06/05-2007 21:08:28 det må blive torotune der ligger et svar ;)
Avatar billede miss-g Seniormester
07. maj 2007 - 02:42 #12
Nå ja - han kom først. Overså jeg lige.
Avatar billede torotune Nybegynder
07. maj 2007 - 21:51 #13
svar
Avatar billede torotune Nybegynder
07. maj 2007 - 21:53 #14
2'eren og 3'eren på det album blev i hvert fald spillet hæftet på disko dengang :-)