Avatar billede bashar Nybegynder
05. maj 2007 - 21:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lav hastighed på WLAN trods god forbindelse

Hey eksperter
Det her er sikkert et trivielt spørgsmål, men here goes:
Hjemme ved os har vi Webspeed.
Forbindelsen kommer ind i modemet og går derfra ind i en 4-port router med wireless.
Jeg har tre computere til at køre på den trådløse forbindelse, den ene er min egen Zepto, som altid har max forbindelse og lynhurtigt net uanset hvor jeg slæber den hen i huset. Den anden er en oldgammel Thinkpad med Pentium 2 processor og et ligeså oldgammelt 11mbit netkort. Den står fast i den fjerneste ende af huset og har også max forbindelse og internettet er lynhurtigt.
Det pudsige er, at min kones laptop, en ret ny maskine med indbygget WLAN. Uanset hvor i huset den er, melder den at den har max forbindelse, men internettet og filoverførsler kører simpelthen så langsomt. Maskinen har ingen firewall, og Windows' egen firewall er slået fra. Jeg har undersøgt og scannet den maskine på kryds og tværs med alle mulige antispyware, antivirus, anti-alt programmer, men der er ikke noget at gøre.. Den er bare totalt langsom..
Er der nogen af jer eksperter, der har nogen ideer eller tips til, hvad jeg kan gøre, for at få lidt fart på maskinen?
Hvad jeg kan kigge efter?
Alle svar værdsættes :o)
05. maj 2007 - 21:39 #1
... fo en go' ordens skyld - stik mig/os en HiJackThis Log ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm
Avatar billede bashar Nybegynder
05. maj 2007 - 22:23 #2
Hmm, jeg skal lige have fingre i min kones lappy, så smider jeg loggen på.
10. maj 2007 - 20:45 #3
???
Avatar billede bashar Nybegynder
02. oktober 2007 - 11:05 #4
Dr1_Larry: Never mind - Den laptop har en masse andre problemer der gør, at jeg nok bare bytter den på garantien eller smider den ud... Beklager den meget lange ventetid på svar. Hvis du lægger et svar, tildeler jeg dig point.
Avatar billede bashar Nybegynder
02. september 2010 - 09:09 #5
...