Avatar billede reptiler Nybegynder
05. maj 2007 - 17:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netkort (enheden er ikke tændt)

har lige formateret en computer hvor ider sidder et netgear wg311 v2 trådløst netkort, før formateringen virkede den fint, men nu siger den kode 10 enheden er ikke tændt
har prøvet at skifte den over i en anden socket, som resulterede i at jeg kunne finde den og installere drivers til den, hvorefter den virkede i godt 5 minutter hvor alt netværkskomunikation gik med, rebootede og nu siger den igen Enheden er ikke tændt...

ved ikk lige hvad jeg ellers skal prøve :P
Avatar billede kinsa_mause Nybegynder
06. maj 2007 - 00:11 #1
Hm.. hvor meget ved du om PCI kort og IRQ ressourcer?

Lyder som om netværkskortet konflikter med en anden enhed i computeren.

Prøv at flytte til en 3. PCI socket, hvis du har prøvet 2 andre.
Lige, når du tænder computeren (INDEN Windows skærmen) kommer der kort et billede med en masse tal og bogstaver
http://www.thg.ru/graphic/20011218/images/compare-ident.jpg
Der hvor der på billedet står "Display controller", skal du kigge efter "PCI Network device" eller lign.
Ud for denne tekst, står der et tal. Kontroller nu om der står SAMME tal, ud for noget andet på skrærmen. Det må der IKKE.
( Hvis skærmen forsvinder, kan du "låse" den ved at trykke på tasten [Pause/Break] LIGE når tallene står der.)

Håber du forstår. :-)
Avatar billede screem_brille Novice
06. maj 2007 - 01:36 #2
langt de fleste ting kan sagtens deles om samme IRQ, har da oplevet maskiner hvor 7  kort delte IRQ7 uden problemer.
Avatar billede kinsa_mause Nybegynder
07. maj 2007 - 16:50 #3
Og det hjælper ham... hvordan? :-)

http://support.microsoft.com/kb/252420/da

http://home19.inet.tele.dk/vikinger/XP/Niveu3/IdeIRQ.htm

Jeg peger ikke på at det absolut MÅ være IRQ konflikt der er roden til hans problem, men jeg mener bestemt at det er værd at prøve at skifte PCI port, til en uprøvet.

Alternativt er mit bedste bud at kortet muligvis er defekt. :-(
Avatar billede reptiler Nybegynder
09. maj 2007 - 14:52 #4
tjekker lige det med irq engang idag, håber ikk at et netkort kan blive defekt af man formateret :P
Avatar billede kinsa_mause Nybegynder
09. maj 2007 - 16:32 #5
Nej, det er heldigvis ikke muligt. :-)

Du kan teste det, ved at flytte kortet til en helt uprøvet PCI slot.

Næste skridt ville være at teste i en helt anden computer. Hvis der dér også er problemer, ville jeg personligt konstatere kortet defekt, i stedet for at spilde mere tid på det.

Efter du formaterede, brugte du da den gamle (måske medfølgende) driver?
Eller download'ede du en helt ny på nettet? Jeg fisker efter om du ved et uheld kan have downloadet en forkert driver..? (Men i praksis er dette næsten umuligt, da Windows da ville afvise driveren, med mindre du "tvang" den i brug.)
Avatar billede reptiler Nybegynder
11. maj 2007 - 16:10 #6
har ikk fået kikket på det endnu :P
men jeg havde smidt den oprindelige driver cd væk, så måtte ind og se hvad der stod på selve kortet og hente en tilsvarene driver..

forresten hvis det ka hjælpe noget så har jeg ikk lige fået nævnt at jeg computeren starter op så kommer den med "plug and play" fejl før den overhovedet starter windows :P det sku nok ha været med i det oprindelige spørgsmål :P
shit happens ;D
Avatar billede reptiler Nybegynder
15. maj 2007 - 22:28 #7
smed den bare i et et helt 3. slot så kørte den fint :D
men så vidt jeg kunne se hvad der ikk nogen IRQ konfilkter..
anyways :P kinsa mause du ka jo lige smide et svar hvis du ville ha nogen points :P
Avatar billede kinsa_mause Nybegynder
15. maj 2007 - 23:35 #8
Hehe. Ny slot = IRQ konflikt.

Dejligt du fik det løst. :-)