Avatar billede phmjas Nybegynder
04. maj 2007 - 18:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bærbar m. ekstern skærm?

Hejsa..
jeg overvejer at indvestere i en bærbar, men da jeg generelt ikke er så glad for at arbejde på bærbare overvejer jeg at købe en og derefter tilslutte en ekstern skærm (jeg har en fladskærm) og et eksternt tastatur..

kan dette lade sig gøre?

Derudover kunne jeg godt tænke mig at høre om understående er en nogenlunde bærbar / hvilke specifikationer der ville være gode for en arbejds PC der også skal kunne trække nogen af de nyeste spil i en ok grafik.

Mobile AMD seorin processor 3500+
MS Vista
1024 MB DDR2 RAM
120 GB harddisk
NVIDIA GeForce GO 6150 med op til 128MB dekt skærmhukommelse
Super multi DVD brænder

/Pmjas
Avatar billede ebe Praktikant
04. maj 2007 - 19:02 #1
normalt kan man godt tilslutte en ekstern skærm og et usb-tastatur. du bliver nok nødt til at kigge efter om der er skærmudgang på maskinen.
Om den laptop du skriver om er fornuftig, afhænger af prisen. Aldi har lige haft en med dual core, 100 Gb hard-disk,1 Gb Ram, dual layer brænder m.m. for 5.500, hvis jeg husker rigtig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2007 - 12:33 #2
Den maskine du nævner der vil ikke kunne trække de nyeste spil ordentligt.
Vil skyde på at den du der har kigget på max koster 6000.
Regn med min. 2000 mere for en maskine der bare kan trække de nyeste spil.
Skal den kunne trække dem med ok opløsning, så regn med ca. 10.000 kr. for en bærbar der kan det du vil have den til.

Jeg har endnu ikke set en bærbar uden VGA ud endnu!!!!!
Avatar billede ebe Praktikant
05. maj 2007 - 13:03 #3
john stigers>> ...heller ikke jeg...lol ....men det er ikke mange år siden, man ikke så en computer uden diskettedrev heller. :) Så mon ikke også vga-udgange  bliver sparet væk en dag? :(
Avatar billede leif Seniormester
05. maj 2007 - 13:07 #4
Jeg har set Bærbare med DVI i stedet for VGA
Avatar billede kinsa_mause Nybegynder
06. maj 2007 - 00:35 #5
Du sørger bare for at købe en bærbar, hvor man kan få en Docking station (også kaldet en "port replicator") til.

Så slipper du for at hive stik ud og ind, når du skal på farten.
Du klikker bare din bærbare ned over replikatoren.
http://support.gateway.com/s/manlib/notebooks/images/replicaa.jpg
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. maj 2007 - 17:45 #6
Igen...
Kan man få en rigtig portreplikator til en notebook er der altid vga/dvi ud.
Avatar billede phmjas Nybegynder
07. maj 2007 - 17:16 #7
Ok tak for hjælpen. Hvordan gør jeg for at gi jer de dersens point, og markere topic som besvaret?
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. maj 2007 - 20:04 #8
Du beder om svar fra dem der hjalp :)
Derpå markerer du brugernavnene i boksen til venstre og klikker på accepter.

Her er et fra mig, som du kan acceptere eller afvise :)
Avatar billede phmjas Nybegynder
07. maj 2007 - 20:19 #9
ok super duper.. (: