Avatar billede zwiks Nybegynder
03. maj 2007 - 18:09 Der er 5 kommentarer

HJÆLP! til makros

-ved ikke om det er den rigtige kategori men prøver alligevel:

hej.. jeg har et spørgesmål angående makros

..... jeg mangler et program hvor man kan insætte en url og så skal den give kun en del af url'en igen og ligge det i udklipsholderen....

fx.
http://www.hej.dk/index.php?page_id=1&gamer_id=123456

og så får man kun 123456 tilbage i udklipsholderen ...

på forhånd tak
hilsen zwiks
Avatar billede zwiks Nybegynder
03. maj 2007 - 18:41 #1
op
Avatar billede zwiks Nybegynder
03. maj 2007 - 19:19 #2
op
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. maj 2007 - 22:15 #3
Kategorien er forsåvidt god nok, men dit spørgsmål er ret ufuldstændigt. der er hundredevis af macrosprog og vi aner ikke hvilket et du taler om. Excel macros. assembler macros (hvilken assembler), gaming macros, etc, ,,,

Prøv at gentage spørgsmålet i en mere komplet form.

Ønsker du at gøre dette fra et program på din PC ? (fx: i IE kan det gøres pølselet med JScript (men JScript er ikke et macro-sprog))
Hvor får du den URL fra ?

og hvad andet der kan være relevant.
Avatar billede zwiks Nybegynder
04. maj 2007 - 14:38 #4
jamen det eret spil på nettet hvor man skal bruge musen ret meget . og så kunne dert være en hjælp hvis man kunne få et program eller en macro der kunne klippe noget af en url af så vis man siger til den: http://www.eksperten.dk/spm/776487#rid6731208 - så giver den kun fx. 6731208 tilbage i udklipsholderen. ved ikke om man skal kalde det en macro eller hvad det hedder.

på forhånd tak

-zwiks
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. maj 2007 - 17:47 #5
Du har stadig ikke fortalt os nogetsomhelst vi kan bruge.

er det et link i et brovservindue, eller en side genereret af spilprogrammet, eller ?
Hvilket spil ?
Hvor på nettet ? vis os det.