Avatar billede apollon55 Nybegynder
02. maj 2007 - 15:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

fejlmeddelelse ved opstart af windows. Ati video bios poller

min computer kommer med en programfejl meddelelse ved opstart af computeren. Der står:

Ati video bios poller client: ATI2evxx.exe programfejl instruktionen ved "0x7c93426d" refererede hukommelse ved "0x00000000" hukommelsen kunne ikke "read"

hva betyder dette?

ps min computer har også givet blå skærm ved opstart med IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL  fejlbesked - har dette en sammenhæng og hva kan jeg gøre for at afhjælpe dette?

- Allan
Avatar billede hcma Novice
02. maj 2007 - 15:41 #1
har du prøvet at geninstallere dit grafik-/videokort ?
Avatar billede apollon55 Nybegynder
02. maj 2007 - 16:13 #2
nej - men da jeg installerede windows mm for mindre end en uge siden opdaterede jeg grafikkortet (ATI) til den nyeste driver.
men du mener at jeg skal prøve at afinstallere grafikkortet og geninstallere nyeste driver igen eller hva? og vil dette evt kunne have en efekt på begge mine fejlmeddelelser?
og ved du hva fejlmeddelelserne betyder?
Avatar billede hcma Novice
02. maj 2007 - 16:38 #3
fejlmeddelelsen siger, at der er noget galt med driveren til dit grafikkort; der for ville jeg afinstallere grafikkortet; geninstallere det og så IKKE benytte allernyeste driver.
Avatar billede apollon55 Nybegynder
02. maj 2007 - 16:48 #4
det lyder fornuftigt, det tror jeg at jeg vil prøve i morgen når jeg får tid - takker indtil videre - ved du så om det der (se nedenfor), som jeg har fået nogle gange med blå skærm ved opstart, har noget med dette at gøre også?

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Stop: 0x0000000A (0xFEFEFEFE, 0x0000001C, 0x00000000, 0x804DC9F2)
Avatar billede hcma Novice
02. maj 2007 - 17:41 #5
det kan sagtens have med det samme at gøre, men ikke nødvendigvis.  Prøv først det med grafikkortet og se om fejlen ikke forsvinder. Hvis ikke, må du vende tilbage, da vi så nok må igang med en større fejlfinding (stop: 0x0000000A kan være en frygtelig masse ting)
Avatar billede apollon55 Nybegynder
02. maj 2007 - 18:06 #6
ok - jeg kigger på det i morgen (er i aftenvagt) :o)

forresten så kan jeg se i min msconfig at der i startfolderen er noget som hedder "Dumprep 0 -k"  - har snust mig lidt frem til at det vist er noget man får når man har haft en blå skærm - er det dét og er det noget man skal gøre noget ved?
Avatar billede hcma Novice
02. maj 2007 - 18:14 #7
glem den i første omgang. hvis du får bsod igen kan vi kigge på den.
Avatar billede apollon55 Nybegynder
06. maj 2007 - 18:33 #8
jeg har ikke haft blå skærm siden, så det er jo fint - men hva med den der opstartsfil i msconfig "Dumprep 0 -k" - hva gør dén og hvorfor er den der - og skal jeg "slette" denne så den ikke er vinget af og ikke starter op?!?
Avatar billede hcma Novice
06. maj 2007 - 19:10 #9
slet bare den opstartsfil. det er en fil systemet har lagt ind p.g.a. fejlmeldingen, så du under opstart kan se fejlmeldingen  ;o)
Avatar billede hcma Novice
06. maj 2007 - 19:10 #10
jeg lægger lige et svar  :o)
Avatar billede apollon55 Nybegynder
08. maj 2007 - 10:23 #11
takker
Avatar billede hcma Novice
08. maj 2007 - 10:25 #12
selv tak  :o)