Avatar billede apollon55 Nybegynder
02. maj 2007 - 13:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

fejlbesked ved opstart af windows. Ati video bios poller client

min computer kommer med en programfejl meddelelse ved opstart af computeren. Der står:

Ati video bios poller client: ATI2evxx.exe programfejl instruktionen ved "0x7c93426d" refererede hukommelse ved "0x00000000" hukommelsen kunne ikke "read"

hva betyder dette?

ps min computer har også givet blå skærm ved opstart med IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL  fejlbesked - har dette en sammenhæng og hva kan jeg gøre for at afhjælpe dette?

- Allan
Avatar billede spuncut Nybegynder
02. maj 2007 - 17:52 #1
Det er enten din RAM eller dit skærm kort.
(måske evt. noget andet..hehehhe)

Fejlfinding:
Prøv med eet RAM-modul ad gangen...
Hvor dan gik det..??
Avatar billede apollon55 Nybegynder
02. maj 2007 - 21:44 #2
jeg har lige installeret alt forfra på en ny harddisk så tror ikke at mine ram har taget skade men ved selvf ikke ...  men prøver at geninstallere min grafikdriver...
Avatar billede kinsa_mause Nybegynder
06. maj 2007 - 00:52 #3
Ved blå skærm;

skriv de tal ned, der står nederst 0x00000005D (XXXXXX....) eller lign, hele linien.

Der står muligvis også hvilken fil/driver der var skyld i fejlen.

Med disse i hånden, post her eller søg på Google. :-)
Avatar billede apollon55 Nybegynder
06. maj 2007 - 18:31 #4
den blå skærm (som ikke har vist sig siden)viste:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Stop: 0x0000000A (0xFEFEFEFE, 0x0000001C, 0x00000000, 0x804DC9F2)

men efter at der har været den blå skærm så ligger der en "opstartsfil" i msconfig som hedder "Dumprep 0 -k"  - hva gør dén og hvorfor er den der - og skal jeg "slette" denne så den ikke er vinget af og ikke starter op?!?
Avatar billede kinsa_mause Nybegynder
06. maj 2007 - 19:09 #5
"Opstartsfilen" du hentyder til, er en fil der indeholder informationer om hvad der fik din com til at gå ned.
Den kan fjernes, det er lidt avanceret ligemeget hvilken metode man vælger, og den skader ikke, andet end den fylder lidt på din harddisk.

Vent evt med at fjerne den, til du har fået lokaliseret det problem, der får din computer til at gå ned. Poster som den bør IKKE fjernes gennem MSCONFIG (som er det nemmeste), men mauelt ved at redigere i registreringsdatabasen, eller evt med et program som HiJackThis. Begge med forsigtighed. :-)

Det første problem, du nævner, hentyder til en fejl i samarbejdet mellem din hukommelse, og din grafikkort (driver). Det ville være nemt blot at konstatere at det er en fejl i dine RAM, men det er sjældent tilfældet.
Der er ingen let løsning, du kan evt fjerne din grafikort driver, og opdaterer med en anden (nyrere). Har før oplevet at en total reinstallation af styresytemet var eneste løsning, men for nu lyder det til at det er lidt tid siden, du har haft problemet med blå skærm?!
Avatar billede spuncut Nybegynder
06. maj 2007 - 19:13 #6
Dumprep, Memory Dump Report, hvis du vil have en fil med
Mem-dumpet når den går ned, det skader ikke.
Prøv at læse dette :
http://www.tweaksforgeeks.com/IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.html
Avatar billede apollon55 Nybegynder
08. maj 2007 - 10:18 #7
jeg har installeret den nyeste grafikkortdriver fra ATI s hjemmeside, så havde overvejet at installere en ældre version - MEN det er (heldigvis) ved at være længe siden jeg har haft den blå skærm, så tror bare jeg lader computeren være indtil videre, og hvis den der dumprep fil ikke gør noget skade at have så gøre jeg ikke noget ved den.
tuind tak kinsa mause, for tror du har fuldstændig ret - og også mht det med ram :) - lægger du et svar så du kan få point
Avatar billede kinsa_mause Nybegynder
08. maj 2007 - 13:42 #8
HVIS du beslutter dig for at prøve med en anden driver;
Sørg for at af-installere den gamle først. Rens derefter din Reg.database med et program indrettet dertil, evt http://www.pctools.com/registry-mechanic/
(vær opmærksom på at der findes mange såsanne programmer, men nogle af dem, der reklamerer med at være sådan et, i virkeligheden er "Spyware").

"Dumprep" posten i din opstartssekvens kan fjernes med "HiJackThis". Det er et program, der skal bruges med forsigtighed!, så læs brugsanvisning, inden du går i gang.

Good luck.
Avatar billede apollon55 Nybegynder
10. maj 2007 - 10:44 #9
takker