Avatar billede zepton Nybegynder
01. maj 2007 - 17:50 Der er 5 kommentarer

Boot up problemer

Hej!

Efter at jeg har skiftet grafikkort i min stationære computer, har jeg ikke kunne starte op (jeg kunne i starten). Når jeg tænder computeren står valget mellem BIOS eller lade den starte op, hvilket medfører genstart, på samme tidspunkt hvor Windows logoet burde komme frem.

Hver gang jeg starter min computer op lyder der desuden et alarmerende bip, men hvorfor kan jeg ikke regne ud. Under BIOS kan jeg se at den CPU temperaturen er 95 celsius, jeg ved ikke om det kan have noget med det at gøre (den har jo fint kunne starte op før, desuden lyder det i mine øre - MEGET højt for en ikke overclocked CPU, derfor må der være en fejl et sted). Da jeg var inde på computeren (efter LIGE at have installeret grafikkortet) kunne jeg godt gå ind i et spil, hvorefter den genstartede, 3 sekunder inde i spillet.

Jeg har prøvet at cleare BIOS (ved at flytte jumperen), samt at slå alarm og genstart fra ved høje CPU temperature.

Jeg har følgende konfiguration:
Abit AW9D-MAX | Bundkort
Core Duo 2 E6600 | CPU
ASUS EN8800GTS | Grafikkort
og sammen med det 700W OCZ strømforsyning.

Er der nogle der ved hvad jeg kan gøre her?
Avatar billede tafkab Nybegynder
01. maj 2007 - 17:51 #1
Tjek lige om du har fået hevet strømmen fra cpu blæseren, da det tyder på den ikke kører mere.
Avatar billede zepton Nybegynder
01. maj 2007 - 17:59 #2
Den kører, jeg har lige tjekket.
Avatar billede tafkab Nybegynder
01. maj 2007 - 19:08 #3
Har du prøvet at skubbe til de andre ting og se at de sidder ordentlig fast, især rammen og grafikkortet, men også de andre strømstik?

Afinstallerede du grafikdriveren inden du skiftede kortet?

Har du prøvet at sætte det gamle kort i igen?
Avatar billede zepton Nybegynder
01. maj 2007 - 19:30 #4
Jeg har tjekket om det hele sidder ordentligt, også strømstikkene. Jeg afinstallerede ikke driveren, men tænkte at det vel er lige meget når det er NVIDIA.

Jeg har prøvet at sætte det gamle kort i, så startede den op første gang (jeg kom ind i windows), hvorefter den gik ned igen.
Avatar billede kinsa_mause Nybegynder
06. maj 2007 - 01:51 #5
1) Genstart i fejlsikker tilstand. Tryk "F8" inden den starter Windows. Evt mange gange,.. vælg "Fejlsikker tilstand".
Start computeren, fjern NVidia driver i Kontrol panel-"Tilføj/fjern programmer".

Højreklik "Denne Computer" / "Egenskaber", "Avanceret", "Start og genoprettelse", "Systemfejl" - i rubirkken "Genstart automatisk", fjern kryds hvis det er der. Tryk OK, Anvend, Ok.
Genstart computeren.