Avatar billede kentokio Novice
01. maj 2007 - 15:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Deling af mappe over lokal net

hej jeg har et hjemme netværk med en stationær computer og en bærebar der deler internet gennem en trådløs router, min problem stilling er at jeg godt kunne tænke mig og flytte data fra den ene computer til den anden ved at dele en mappe og hente det ned på den anden over det trådløse netværk..

hvordan gør jeg det?

har prøvet og højre klikke og trykke på del så der kommer en hånd under mappen men hvordan ser jeg så mappen på den anden computer?
Avatar billede kentokio Novice
01. maj 2007 - 17:47 #1
nogen der kan hjælpe ? :)
Avatar billede jaandk Nybegynder
02. maj 2007 - 15:18 #3
Du år ind på den anden computer og går ned i start og derefter trykker du kør. Derfra skriver du \\dincomputersnavn eller \\ip-adressen.
Avatar billede kentokio Novice
02. maj 2007 - 18:24 #4
hvor ser jeg min computers navn syntes jeg, jeg har prøvet
Avatar billede cyberspace Nybegynder
03. maj 2007 - 10:59 #5
du kan prøve følgende

åbn netværksteder herunder finder du punktet hele netværket som du klikker på. Du vælger herefter Microsoft Windows network - her skulle du gerne kunne se pc'en klik på denne og du kan se delte enheder og mapper.

For at gøre det lidt nemmere at finde en anden gang kan du markere stien og lægge den på skrivebordet som en genvej

Held og lykke :)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
03. maj 2007 - 11:04 #6
husk begge pc'er skal være i samme workgroup/arbejdsgruppe

(højreklik på denne computer og vælg egenskaber - klik på computernavn - klik skift.
under punktet arbejdsgruppe skal der stå det samme på begge pc'er - ellers kan pc'erne ikke se hinanden)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
03. maj 2007 - 12:40 #7
Pc navn  finder du ved højreklik på denne computer - vælg egenskaber og klik på fanebladet computernavn
Avatar billede cyberspace Nybegynder
14. maj 2007 - 09:30 #8
respons??
Avatar billede kentokio Novice
14. maj 2007 - 16:47 #9
når jeg trykker på VIS ARBEJDSGRUPPECOMPUTER, kan jeg kun se min roter men ikke min dlte mappe på den anden computer?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
15. maj 2007 - 12:37 #10
noget tyder på at de 2 pc'er ikke er i samme arbejdsgruppe
Avatar billede kentokio Novice
27. november 2007 - 17:00 #11
lukker
Avatar billede kentokio Novice
27. november 2007 - 17:00 #12
ups