Avatar billede gogion Nybegynder
30. april 2007 - 22:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Pc / Tv mangler lyd

Hey
Har lige købt et HDMI/DVI stik som forbinder min computer til mit LCD TV.
Det virker.
Men når jeg vil afspille en film fra min computer kommer der ikke nogen lyd ud fra tv'et.
Er det normalt?
Avatar billede screem_brille Novice
30. april 2007 - 22:58 #1
ja det er helt normalt, DVI har ikke lyd.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. april 2007 - 23:10 #2
Som der skrives er det normalt, så du skal tilslutte tv via pc´s lydkort for at få lyd.
Avatar billede gogion Nybegynder
01. maj 2007 - 08:27 #3
Dumt spørgsmål men, hvordan gør jeg det?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
01. maj 2007 - 09:33 #4
du skal have et audio/phono kabel og et konverterstik, koverter stikket puttes i den grønne lydudgang på lydkort. (audiokabel består af 2 ledninger med rød/sort eller rød/hvid stik disse puttes i konverteren på pc og de andre i tv'et

http://www.audiogear.com/Audio-Adapters-Miniplug.html

Stereo Mini to 2)Female RCA (denne i lydkort)

og her er audiokabler
http://www.kableronline.dk/catalog/Audio/c52/index.html?osCsid=e988d3b9ee8f7088d292e9aca5a13629

Håber du hermed kan få syn for sagen - held og lykke :)
Avatar billede gogion Nybegynder
01. maj 2007 - 10:13 #5
Mange tak for hjælpen alle sammen
Avatar billede cyberspace Nybegynder
01. maj 2007 - 15:12 #6
her sparer du adapteren
http://www.zitech.dk/product/SubCategory.aspx?SubCategoryID=690&ProductCategoryID=25454

(se under audio kabler)

(samme type findes sikkert i bedre kvalitet andet steds)