Avatar billede karate-konrad Nybegynder
29. april 2007 - 16:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ram men hvilke?

Hejsa!

Jeg er i den situation at jeg egentligt ikke ved voldsomt meget om hvilke ram jeg skal købe ind til min computer, nu jeg gerne vil have opgraderet til noget mere end de snolede 512 jeg havde...

Jeg vidste egentligt ikke der var så stor forksel, så håber der er nogen der lige kan hjælpe mig lidt...

jeg har igennem Ashampoo WinOptimizer fundet frem til at ram typen er DDR

Men så kommer jeg ind på edpriser og finder frem til der er sku også noget der hedder DDR II, hvilken en skal jeg vælge og kan jeg evt vælge begge? Kan jeg finde ud af hva delen jeg har mere præcist? Har haft en ram blok ud og kigge lidt på, men det hjalp mig ikke meget, for der stod sku ikke en bjælde...

så skal jeg delme også vælge hvilken type pcxxxx det skal være, hva er forskellen der og hva skal jeg vælge???

Håber der er en der lige gider bruge tid på at besvare mine dumme spørgsmål :-)
Avatar billede spuncut Nybegynder
29. april 2007 - 16:46 #1
Hvad heddder dit bundbræt og CPU..??
..så er det en smal sag at finde ud af
hvilke RAM du skal have..  :o)
Avatar billede karate-konrad Nybegynder
30. april 2007 - 19:24 #2
Processoren er en AMD Sempron 3000+ 2 ghz

Bundkortet, hmm tja den var jo straks sværer, igennem Ashampoo kan jeg se producenten er NEC Computers International Model MS6786 Slots - 3xPCI 32 bit og AGP 32 Bit. ved ikke om dette er korrekt, ellers må jeg vel finde frem til det på en anden måde :-)

Håber på forståelsen, for det inde i computeren har aldrig rigtigt fanget mig, ved dog hva de forskellige ting er :-)

//Konrad
Avatar billede spuncut Nybegynder
01. maj 2007 - 01:25 #3
MS6786 er et OEM -bundbræt fra MSI
og der for som alle andre mærkevare-
PC'er (#¤?$) vanskelig at finde data
på.
Packard Bell anvende osse dette bundbræt
og det lykkedes for mig at finde data
på et RAM Upgrade kit.
Du skal have noget DDR PC3200 RAM og
iøvrigt holde dig fra Dell, HP, Acer
NEC, Packard Bell og andre leverandører
med dårlig support....heheheh
Avatar billede karate-konrad Nybegynder
01. maj 2007 - 15:59 #4
Spuncut :-)

Min egen er sådan noget selv byg jeg fik en ven til at lave til mig, men det er kærestens computer der er en gang PB :-)

Menjeg jeg siger tusind tak for hjælpen, så vil jeg finde frem til en gang ram jeg kan kyle i maskinen :-)

//Stig
Avatar billede spuncut Nybegynder
01. maj 2007 - 16:14 #5
Godt nok...
Jeg vover at smide et svar...
Avatar billede spuncut Nybegynder
01. maj 2007 - 16:15 #6
..og det skal jeg så osse lige gøre...
Avatar billede karate-konrad Nybegynder
02. maj 2007 - 12:49 #7
Så kunne jeg jo også lige godkende og sige tak for hjælpen ;)