Avatar billede olelaursen Nybegynder
28. april 2007 - 20:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lyd fra billeder/animationer

Jeg har installeret Internet Explorer 7.
Hvordan slår jeg lyden fra på reklamer, der fremkommer når musemarkøren ved en fejltagelse kører hen over disse.
Jeg har slået følgende fra i indstillinger:
1. afspil lyde på websiden
2. afspil animationer på websiden
Herefter genstartes.
Det hjælper ikke.
Ved at højreklikke på reklamen fremkommer en menu for Adobe Flash Player 9.
Jeg får et mindre chock, når jeg lytter til musik, og ovenstående indtræder.

M.v.h.
olelaursen
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. april 2007 - 20:58 #1
Du blokerer for reklamerne med anti-reklame-og-popup-software.. :-)
Avatar billede olelaursen Nybegynder
29. april 2007 - 09:04 #2
Jeg har nok ikke forklaret det tydeligt nok. Et eksempel vil måske give et bedre indtryk:

Berlinske Tidende har en artikel med titlen: "CDer, det antikke skidt".
I denne optræder der en reklame for filmen:"AFR".
Hvis jeg kører musemarkøren hen over denne, fremkommer omtalte lyde.
Kan dette ikke undgåes?

M.v.h.
olelaursen
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. april 2007 - 17:43 #3
Det kan undgås hvis du fjerner muligheden plugins, eller fjerner hele reklamen.

Jeg går ud fra, at reklamen for "AFR" er lavet i Flash, som benytter plugins for at kunne vises.

Hvis man fjerner reklamerne med software (som skrevet i 28/04-2007 20:58:20), vil du højst sandsynligt kunne undgå reklamen.

I visse browsere, som f.eks. Opera ( http://www.opera.com ), kan man hurtigt deaktivere visse ting, f.eks. ved at trykke F12 og få menuen frem.
F.eks. animeret GIF billeder, lyd, Java, plugins og JavaScript.

I Opera ville man så bare deaktivere plugins, og man ville undgå reklamen.

Normalt har jeg følgende slået fra: animeret GIF, lyd, Java, plugins
Jeg bruger JavaScript dagligt, så det har jeg ikke slået fra.
Avatar billede olelaursen Nybegynder
01. maj 2007 - 10:57 #4
Hvordan administrerer jeg plugins på nemmeste måde?
Send venligst et SVAR så jeg kan afgive points.

M.v.h.
olelaursen
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. maj 2007 - 22:14 #5
Hmm.. Hvad mener du med administrere plugins? Hvilke slags plugins? Mener du plugins, ligesom extensions i Mozilla FireFox, eller men du plugins som f.eks. Flash?

- Svar
Avatar billede olelaursen Nybegynder
03. maj 2007 - 20:19 #6
Plugins som f.eks Flash i "Internet Explorer 7"

m.v.h.
olelaursen
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. maj 2007 - 20:28 #7
Så vidt jeg ved, skal Flash installeres.
Når flash installeres til Internet Explorer, kopiers bl.a. en OCX fil til denne mappe:

C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash

Filen hedder typisk "flashX.ocx", hvor "X" er versionnummeret..

Du kan se hvilken version du har, ved at gå ind på denne side:

http://www.adobe.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_15507

Udover mappen C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash, kan jeg ikke lige se, hvordan man administrerer (Flash) plugins til Internet Explorer..

Jeg ved ikke hvordan det er med andre browsere..

Men Mozilla FireFox ( http://www.mozilla.com/en-US/firefox/ ) har vist en nem og overskuelige måde, at håndtere/administrerer plugins.. jeg ved ikke om det også gælder Flash og ligende.. Måske gælder det kun extensions..
Avatar billede olelaursen Nybegynder
05. maj 2007 - 09:13 #8
Tak for svarret.

M.v.h.
olelaursen