Avatar billede larsrr Nybegynder
25. april 2007 - 23:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Galleri når PHP safe mode ON.

Hej Eksperter

Jeg skal bruge et nyt galleri på min hjemmeside. Jeg har brugt MG2 - Minigal.dk, som også fungerede ok til at starte med. Nu laver det bare så mange fejl og jeg er meget træt af det. Når jeg f.eks. har oprettet 25 mapper med f.eks. 50 billeder i hver, kan den finde på helt af sig selv at smide alle billeder ud i roden igen... Så skal jeg ligge billederne ind i de rigtige mapper igen, som er meget irriterende. Er der nogen der kan hjælpe med et andet gallery, hvor PHP safe mode må være ON og det er nemt at bruge?? Jeg har min hjemmeside liggende hos Surftown og derfor er safe mode on :-( Det må gerne være et ligende system som MG2, det skal bare virke bedre ;-)
Avatar billede boxer Nybegynder
26. april 2007 - 00:36 #1
Coppermine vil du blive glad for:
http://coppermine-gallery.net/

Der kan også uploades videoklip.

Jeg har også prøvet MG2, men foretrækker Coppermine.
Avatar billede larsrr Nybegynder
26. april 2007 - 00:39 #2
Jeg har fundet dette:

http://picklegallery.sourceforge.net/
http://www.idse.no/site/gallery/INSTALL

Demo'en ser fin ud og det ser ud til at køre, men hvordan installere jeg dette?? Sådan på Dansk og med detaljer :-)
Avatar billede larsrr Nybegynder
26. april 2007 - 00:40 #3
Super Boxer... Kigger jeg lige på.
Avatar billede larsrr Nybegynder
26. april 2007 - 00:54 #4
Hvordan sætter jeg dette op?

Ensure you have correct information about your database - you need to know the database name as well as the details of a MySQL user account with which Coppermine should connect to the database. The database and the username must already exist, and the user must have access to the relevent database. Coppermine will not create the database for you, but it will create the tables in the database during installation, there is no need for you to add any tables yourself.
Avatar billede boxer Nybegynder
26. april 2007 - 07:17 #5
Det betyder at der skal en MySQL database på. Den kan sættes op via dit kontrolpanel.
Men så vidt jeg kan se kræver det at det er et linux webhotel du har hos surftown?
Avatar billede larsrr Nybegynder
26. april 2007 - 08:48 #6
Så kører MySQL serveren og jeg kan køre install.php... Men hvad med ImageMagick. Det skal bruge dette program, men hvor skal det ligge. Det skal vel ligge på serveren...?
Avatar billede boxer Nybegynder
26. april 2007 - 09:25 #7
Eller GD. Det skal være installeret på din server. Oplysningerne må du kunne finde via dit kontrolpanel.

Lige den del af det kan jeg sq ikke huske hvordan jeg klarede.
Er du helt sikker på det er nødvendigt?
Avatar billede larsrr Nybegynder
26. april 2007 - 14:00 #8
Jeg har skrevet en mail til Surftown for at høre om de har ImageMagick kørende. Hvis de ikke har, virker det jo heller ikke.... :-( Og det har de sikkert ikke. Burde skifte! Bare ikke så nemt af flere årsager :-( Jeg håber på godt svar! Du skriver eller GD.... Hvad betyder GD?
Avatar billede boxer Nybegynder
26. april 2007 - 14:28 #9
Så vidt jeg ved er GD bare en anden måde at behandle billederne på serveren:
http://www.libgd.org/Main_Page

Jeg kan læse mig frem til at Surftown IKKE har Imagemagick:
http://forum.surftown.dk/viewtopic.php?t=1193&sid=74a34d2ddea64c3ab5456a1a83cd602c
Men de har derimod GD.

Har de ikke en autoinstaller til Coppermine?
Avatar billede larsrr Nybegynder
18. maj 2007 - 11:47 #10
Boxer.... Smid et svar.
Avatar billede boxer Nybegynder
18. maj 2007 - 11:59 #11
Det gør jeg :o)

Fik du det til at køre?
Hvis du gjorde og senere skal have videoklip i dit galleri, og gerne vil have et thumbnail til videofilen, kan du lige skrive.
Så har jeg en løsning.
Avatar billede boxer Nybegynder
18. maj 2007 - 11:59 #12
Husk at tage en backup af databasen med jævne mellemrum.