Avatar billede genvej Nybegynder
25. april 2007 - 13:51 Der er 3 kommentarer

Overvåg sql transaktioner mod min db

Hej.

Findes der en tabel/fil så jeg kan se alle de sql'er der er blevet lavet mod min database (Oracle 7.1.13)
Avatar billede genvej Nybegynder
25. april 2007 - 13:55 #1
Og jeg kunne også godt tænke mig at se hvor lang tid de tog at eksekvere hvis muligt
Avatar billede pgroen Nybegynder
25. april 2007 - 14:25 #2
En (primitiv) mulighed kunne være at kigge i det data-dictionary view, der hedder V$SQL

dokumenteret i:
http://download-uk.oracle.com/docs/cd/B10501_01/server.920/a96536/ch3191.htm#1124440

Dog skal du være opmærksom på at view'et kun indeholder de SQL'er der endnu ikke er røget ud af cachen...
Avatar billede vestjyden1 Nybegynder
25. april 2007 - 22:34 #3
hvis det er i forbindelse med drift for at se hvad det er for en sql-statment som tager ress. så kan man via Oracle-enterprice-manageren få overblik over sessions der køre og den viser dig også de "lange" statments og klikker man på sessionen så viser den dig både selve statmenten og tiden den har tilbage.. der er dog ikke en total tid efter på hvor lang tid den har tage...