Avatar billede c_d_p Nybegynder
25. april 2007 - 13:50 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Skrå opsplitning af en celle

Jeg er ved at lave en tabel og jeg kunne godt tænke mig at samme celle viste hvilke variable, der er ud af den vandrette akse og hvilke der er ud af den lodrette. Jeg havde forestillet mig at man kunne opsplitte én celle på skrå. Er der nogen der har prøvet det?
Avatar billede x-lars Novice
25. april 2007 - 14:05 #1
Marker cellen, vælg Formater, Celler og fanebladet Kant. Her er den en knap med en skråstreg, der automatisk tilpasser sig, hvis du ændrer cellens størrelse.

I tekst, som ligger i cellen, kan du indsætte et eller flere linieskift med ALT + Enter.
25. april 2007 - 14:13 #2
Men det er ikke en opdeling af cellen, der gør at du kan indtaste hhv. over og under stregen. Det kan ikke lade sig gøre.
Avatar billede c_d_p Nybegynder
25. april 2007 - 15:02 #3
Tak x-lars, det virker efter hensigten. Den vil jeg gerne acceptere
Avatar billede x-lars Novice
25. april 2007 - 16:31 #4
Jamen, så vil jeg da tillade mig at lægge et svar! ;-D Men jeg synes nu, at du skal tage broderparten af pointene selv, da spørgsmålet er noget i overkanten til 200P.
Avatar billede c_d_p Nybegynder
15. august 2007 - 10:52 #5
Undskyld jeg havde glemt at give point. Tak for hjælpen
Avatar billede x-lars Novice
15. august 2007 - 15:40 #6
Velbekomme! og tak for points! ;-D