Avatar billede lund_dk Praktikant
25. april 2007 - 10:18 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Køb af 2 stationære

Står overfor at skulle købe 2 stationære PCere, som egentlig ikke skal kunne køre noget særligt. Skal primært bruges til at køre officepakken og regnskabsprogram

Krav:
- skal være med WinXP Pro
- DVD brænder
- Gode USB udtags muligheder

Og de skal være uden skærm..
Avatar billede lund_dk Praktikant
25. april 2007 - 10:32 #1
og budgettet, det er vel omkring 4.000 ex moms
Avatar billede lund_dk Praktikant
25. april 2007 - 10:45 #2
Og støjsvag :D
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
25. april 2007 - 10:54 #4
Vil ikke give konkrete forslag til hardwaren, men bare generelt sige at ofte når jeg har spurgt om forslag til hardware og efterfølgende købt det, har det SJÆLDENT kunnet leve op til mine krav om støjsvaghed.
Vær opmærksom på alle dele som indeholder blæsere, hvis der er tale om Zalman eller Arctic Cooling, er der tale om støjsvagt kram (selv her er der dog forskel).
Godspeed med indkøbet.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
25. april 2007 - 11:00 #5
www.topdata.dk er et godt sted
Avatar billede lund_dk Praktikant
25. april 2007 - 11:02 #6
nordicwolf : sted er sådan set underordnet, skal bare have en pc
Avatar billede jeppson Nybegynder
25. april 2007 - 11:35 #7
Jeg har samme oplevelse som dougheffernan (fedt navn og serie forresten).

Men bærbare er ved at komme ed i pris - se eks. www.edbpriser.dk
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=48&Parent=1&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=5000&Soegeord=&Equal37664=&Direction34367=2&Sorted34367=&Direction24=2&Sorted24=&Equal4=43&Equal33646=&Direction15=2&Sorted15=&Direction32862=2&Sorted32862=&Direction56=2&Sorted56=&Equal100=&Direction34062=2&Sorted34062=&Direction34063=2&Sorted34063=&Direction611=2&Sorted611=&Direction19=2&Sorted19=&Direction150=2&Sorted150=&Equal157=&Equal38=&True6342=&Trueval6342=43007&True6286=&Trueval6286=42484&True10028=&Trueval10028=95503&True6289=&Trueval6289=177831&Submit.x=10&Submit.y=0

Bærbare er ofte støjsvage, selvfølgelig på bekostning af bl.a. hastighed.

Men det lader ikke til at du skal køre det vilde så er det et problem?

Af dem som kommer frem i ovennævnte er denne "bedst"/mest potent:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=150031

Jeg arbejder selv med bærbar som arbejdsstation og spiller ikke, men arbejder intensivt med udvikling af regneark samt almindelige kontoropgaver. Meget tilfreds - også med at kunne tage maskinen med!

Held og lykke
Avatar billede lund_dk Praktikant
25. april 2007 - 12:16 #8
Det skal IKKE være en bærbar .. men en stationær maskine..
Avatar billede jeppson Nybegynder
25. april 2007 - 12:51 #9
Helt i orden - ville bare lige komme med mit input.

Ha' en god jagt!
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
25. april 2007 - 12:51 #10
Jeg mente at det måske var muligt at du selv gik ind på sitet og fandt de maskiner som netop du vil sætte pengene i.

Jeg har lagt 17.000 i en bærbar og det er jeg godt tilfreds med, men at skulle specifikt udvælge den maskine som en anden person skal arbejde med, det er ikke op til mig at gøre.
Avatar billede c-holst Novice
25. april 2007 - 12:57 #11
her er hvad jeg ville gå efter.
ydelsen er ikke topprioritet, men budgettet på 5000 incl moms giver jo ikke meget at arbejde med. antager at det er for begge maskiner:

Du skal ikke have selvstændigt grafikkort
minimum 512 mb ram helst 1 gb
en celeron eller sempron cpu

så skal der fra leverandøren monteres fanless køler på chipsettet. Denne er ofte en synder.
og på cpu monteres en så stor køler som muligt, og denne skal kunne justeres i omdrejninger via software.

strømforsyningen kan også være en synder så her må der også ofres lidt

sidste støjsynder er faktisk din harddisk, som skaber meget resonans i kabinetet hvis denne ikke monteres i enten en speciel holder eller i noget "gør det selv" som fx gummibånd

også går det efterhånden galt med de 2500 pr maskine, men skal vi kigge videre på sagen
Avatar billede lund_dk Praktikant
25. april 2007 - 12:59 #12
5000 kr er ikke samlet for de maskiner

jeg har fået et budget der hedder max 4.000 kr ex moms pr maskine
Avatar billede nielslt Nybegynder
25. april 2007 - 13:09 #13
Den øverste du skrev, den kan sagtens klare dine opgaver. Uden problemer.
Avatar billede c-holst Novice
25. april 2007 - 17:26 #14
så må vi jo hellere se, om vi ikke kan finde et par lækre grundmaskiner hos en forhandler som vil tilpasse dem til dine behov.

jeg går nu efter
intel duo core, som er en mere moderne processor
og min 1 gb ram
Avatar billede c-holst Novice
27. april 2007 - 16:11 #15
http://www.nemdirect.dk/byginfo.asp?bsnr=20
http://topdata.dk/product.asp?product=3919&sub=287&page=1

at par muligheder som i dit prisleje viser lidt af hvad du kan forvente
dne en er med en intel cpu den anden med en fra amd. begge er dualcore

så prøv at kigge lidt på dem, og tag en snak med forhandleren om den endelig konfiguration, som skal kunne tilpasses dine ønsker

grafikkort uden blæser
chipset uden blæser
cpukøler af god kvalitet

der er andre butikker, fx shg som har et stort udvalg