Avatar billede mik789 Nybegynder
31. maj 2001 - 14:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

ikon-forvirring

Min Win98 er begyndt at rode rundt med ikonerne. Der vises forkerte ikoner i f.eks. Stifinderen og når jeg i øvrigt vil åbne dokumenter. Ofte hjælper det med en genopstart, men efter en tid begynder det igen. Hvad skyldes det, og hvad kan man gøre for at genoprette ro og orden?
Avatar billede mik789 Nybegynder
31. maj 2001 - 17:09 #1
Halo! er der virkelig ingen der har haft det samme problem?????
Avatar billede johs_j Novice
31. maj 2001 - 18:22 #2
Det kan måske skyldes en virus.
Avatar billede kyl2 Nybegynder
31. maj 2001 - 18:51 #3
Prøv at geninstallere windows.....
jeg er 95% sikker på at det ikke er en virus men en simpel fejl i windows
Avatar billede mik789 Nybegynder
31. maj 2001 - 20:40 #4
jeg er også selv ret sikker på at det ikke er en virus. men jeg vil helst undgå at geninstallere Windows. det kræver at jeg genopretter hele systemet, som det var ved levering, fordi Windows var præinstalleret, og dvs. jeg kommer til at formattere hele harddisken.
Avatar billede wheeler0310 Nybegynder
31. maj 2001 - 21:46 #5
Du må nok erkende at du ikke kommer videre, hvis du ikke kan geninstallere windows når der er brug for det, og det får du jo nok lige som de fleste har haft det. Så vidt jeg ved SKAL sælger, selv om windows og andre prog. er præ-installeret med give nødvendig software. Eller forventer vedkommende at indkassere 400 - 500 kr. min. hver gang din maskine går i brok??? Hvis det er en mask. fra en skole eller lign. Så må du jo have fat i den IT- ansvarlige.
Avatar billede mik789 Nybegynder
31. maj 2001 - 22:04 #6
jeg kan godt geninstallere, men ikke kun Windows. det kan kun ske ved at genoprette PC\'en med dens oprindelige indhold, og dvs. dermed slette alt det, jeg har proppet i sidenhen. Windows er ikke leveret på CD, men geninstalleres fra harddiskens d: drev (system-drev) sammen med alt det andet. jeg har hørt fra en ven der arbejder hos Microsoft, at firmaerne ikke må levere PC\'er på den måde, men skal levere Windows separat. men sådan foregår det altså ikke.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
01. juni 2001 - 00:51 #7
Det er HELT SIKKERT en irriterende virus!
Jeg har oplevet det 2 gange nu. Hver gang har jeg ikke lige haft installeret et antivirus program. Og løsningen er simpel. Installer et sådan program. Jeg bruger pc-cilin. Og efter at det er gjort, er der ikke flere forvirringer af den slags. :o)
Avatar billede mik789 Nybegynder
01. juni 2001 - 06:02 #8
richypriv> jeg har netop opdateret min virus-scanner og forsøger at scanne i aften. lad os se.
Avatar billede wheeler0310 Nybegynder
01. juni 2001 - 17:30 #9
DET er altid en god ide at køre med et anti-virus program, jeg bruger InoculateIT fra cai.com =
www.cai.com/antivirus/personal
Avatar billede msmows Nybegynder
02. juni 2001 - 23:34 #10
Alt det virusvrøvl, gå ind i windowsmappen og slet ShellIconCache og genstart. Det er såmænd bare denne cachefil der er korrumperet.
Avatar billede mik789 Nybegynder
04. juni 2001 - 08:58 #11
msmows> det lyder godt, hvis det virker, men fortæl mig lige hvad den fil egentlig er beregnet til, inden jeg sletter den. den har vel en funktion, siden den er der i stystemet.
Avatar billede quibbler Nybegynder
05. juni 2001 - 20:48 #12
hvis du er i tvivl om du har virus på din maskine er det ikke sikert at en nyinstalleret virusscanner (på en maskine med virus) kan finde vira. lav hellere en online virusscan f.eks http://housecall.antivirus.com/
Avatar billede msmows Nybegynder
04. juli 2001 - 02:31 #13
Det er såmænd bare en cachefil.