Avatar billede berliz Nybegynder
24. april 2007 - 19:31 Der er 4 kommentarer

PC reagerer langsomt: Skrivebord-Internet Explorer/Firefox

Jeg tænder PC'en, skrivebordet vises, jeg klikker på Internet Expl.-ikonet og vælger derefter i Foretrukne en tilfældig internet-adr.-
Der går nu ca. 18 sek. fra klik på internetadressen til der med den blå bjælke forneden vises, at der omsider begynder at ske noget. Det er dog kun ved det første besøg på nettet om morgenen, at det går så trægt. Men er 18 sek. ikke urimelig lang tid?
Jeg tænker ikke på internethastigheden, som i teorien er 512/128 kbit/s
I Firefox varer det på samme måde (Bogmærker og en tilfældig internet-adr.) ca 8 sek. før den blå bjælke kommer frem forneden, så man snart kan komme videre.
Det begyndte for nogle måneder siden.
Kan jeg jeg gøre noget for at komme hurtigere i gang om morgenen?
Avatar billede c-holst Novice
24. april 2007 - 20:26 #1
ville lukke her, og oprette det samme spørgsmål i sikkerhedskategorien
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
12. maj 2007 - 20:54 #2
Er det ikke fordi computeren ikke er helt færdig med at starte op?
Prøv at tænd, og vent 15 min. inden du gør mere. Se om der stadig er et problem. Hvis der er må der være noget andet galt.
Avatar billede c-holst Novice
22. november 2007 - 21:59 #3
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.
Avatar billede berliz Nybegynder
23. november 2007 - 14:44 #4
Hej igen.

Jeg kan huske, at jeg havde problemer med at finde mit eget spørgsmål igen - og efterhånden kom jeg væk fra spørgsmålet. Undskyld!
Langsom PC: Det er rigtigt, at det hjælper (både Int. Expl. og Firefox), når jeg venter med at gå på nettet, til der er gået lidt tid. Men Firefox er ca. dobbelt så hurtig som Int. Explorer. Jeg ved ikke så meget om det, men måske har jeg med indførelsen af Firefox bare gjort Int. Expl. tilsvarende langsommere.