Avatar billede perronen Nybegynder
24. april 2007 - 12:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Backup af DVD film med DVD Shrink

Når jeg henter filmen ned på computeren, kan jeg ikke bruge filmens menu samt påføre undertekster. Hvordan kan det være.

Jeg har blot en masse .vob filer.

Kan man ikke overføre dvd som virker som dvd'en nu gør på en dvd-afspiller?
Avatar billede gnuff Praktikant
24. april 2007 - 12:32 #1
Det lyder som en modifiveret version af filmen, hvor noget af den er pillet af for at spare plads, skal den virke som den gør i original, så skal den også hentes på den måde.
Ikke mange film kan hentes sådan lovligt, da man vil bryde copyrightloven
Avatar billede screem_brille Novice
24. april 2007 - 12:37 #2
jo men du skal stadig bruge en afspiller (i dette tilfælde en SW baseret) f.eks powerdvd.
Avatar billede perronen Nybegynder
24. april 2007 - 12:37 #3
Men jeg har prøvet nogle forskellige dvd film nu. Der er ikke noget ulovligt i handlingen. Det kan da ikke passe at man ikke kan backe sine film op uden mulighederne for undertekster m.m.

Hvis jeg tager den overførte mappe med alle subfolders og kaster direkte ind fx power dvd (afspillingsprogram) kører den hurtigt intro og menu igennem og starter direkte med filmen, uden at jeg kan tilvælge undertekster eller gå tilbage til menu m.m.
Avatar billede perronen Nybegynder
24. april 2007 - 12:38 #4
Jeg tænker mere om det er noget jeg bør tilvælge i DVD shrink. Kan bare ikke se hvor
Avatar billede norbert_ Nybegynder
24. april 2007 - 12:39 #5
Prøv at kigge lidt på denne guide:
http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm
Avatar billede perronen Nybegynder
24. april 2007 - 12:45 #6
Tak Norbert... det er lige præcis hvad jeg søger. hvordan overfører jeg pointene?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
24. april 2007 - 23:07 #7
Jeg lægger et svar, og du mærker mit navn ude i siden og accepterer. :-)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
24. april 2007 - 23:35 #8
Takker :-)