Avatar billede 3xa Nybegynder
23. april 2007 - 17:38 Der er 5 kommentarer

Styre en cmd dos skærm fra Access VBA module

Jeg skal kunne indsætte en stump kode der åbner C:\WINDOWS\system32\cmd.exe og giver nogle echo tekster...
Og så skal den kunne lukkes igen...

Er der nogle der lige kan trylle det?
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2007 - 08:59 #1
Du skal have fat på kommandoen SHELL!~)
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2007 - 09:10 #2
Skriv din kommandoer i en bat-fil og fyr den af med SHELL!~)

SHELL("c:\FilNavn.bat")
Avatar billede 3xa Nybegynder
24. april 2007 - 09:13 #3
Den havde jeg luret. Så åbner jeg så cmd, men hvordan får jeg nogle echo's til at poppe op på i cmd vinduet... Jeg skal lave en slags status, der kører i cmd vinduet...
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2007 - 09:15 #4
Det ved jeg ikke, kender ikke kommandoerne og min systemadministrator er syg idag!~(
Avatar billede fdata Forsker
24. april 2007 - 19:58 #5
"hvordan får jeg nogle echo's til at poppe op" ... det ligger vel i DOS kommandoerne?