Avatar billede rd Nybegynder
23. april 2007 - 10:42 Der er 1 løsning

Huffman tree

Hej vi har et problem med konstruere et Huffman tree.
Vi har lavet en frekvenstabel som er fordelt på to vektorer, den ene indholder karakteren og den anden indeholder frekvensen. De to vektorer er blevet sorteret.
Vores problem er så hvorledes vi skal kontruere et Huffman træ ud fra dette. Vi har overvejet at sætte den op på classes, men kan ikke helt visualisere hvorledes vi skal skabe en dynamisk reference til objekterne. Vi har ligeledes tænkt om vi kunne struktuere et array til et huffman træ.

Hoved problemet i dette falder på at når vi skal kode vores streng, skal vi jo tage træet og finde stien til bladet i træet hvilket vil sige vi skal køre tilbage.

Er der nogen der har en ide til hvorledes dette skal kunne lade sig gøre, hvilke metoder er bedst at bruge til det?

Mvh. Lasse Storgaard
Avatar billede rd Nybegynder
25. april 2007 - 22:44 #1
øv