Avatar billede seyed Nybegynder
23. april 2007 - 08:10 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hvor meget EL bruger en PSU på 400 w

Hej
Jeg har 2 CD-Drev og 2 HD i min PC. Min PSU er 250watt. Jeg har bestilt en PSU på 400watt og jeg vil bruge det til samme PC.
Spørgsmålet er: bruger en 250w, 250watt og 400w, 400watt eller det med 250w eller 400w er maximale udgang, og begge to er ens i EL forbruget når man bruger dem i samme PC?
Avatar billede kfz Nybegynder
23. april 2007 - 08:53 #1
de vil begge bruge den samme antal watt, det er netop en værdi for hvor meget de max. kan levere.
Dog skal det siges at en strømforsyning har en effektivitet, som beskriver hvor meget "EL" der går til spilde ved transformationen, og hvis den nye strømforsyning er mindre effektiv, vil forbruget stige.
Ellers vil det ved den samme pc være samme forbrug.
Avatar billede huset Praktikant
23. april 2007 - 08:54 #2
Lån en el måler hos Jeres el leverandør
Avatar billede henriklange Nybegynder
23. april 2007 - 13:34 #3
Den bruger 30 V - 1,173 A... Rundt regnet...
Avatar billede henriklange Nybegynder
23. april 2007 - 13:36 #4
Undskyld... 230 volt - 1,73 A - for 400W
Ja, W står for Watt - og det betyder, at hvis du putter så meget lort i din computer at den bruger mere end det, springer den lille sikring inde i din strømforsyning. Giv mig nogen point!
Avatar billede huset Praktikant
23. april 2007 - 13:39 #5
"Giv mig nogen point!"

Tror du ikke du skulle lade opretter bestemme om du skal have point. Din afpresning er nok ikke vejen frem!
Avatar billede Jensen DK Novice
23. april 2007 - 14:01 #6
Hvis den nye blæser i psu`en bruger det samme som den gamle, er forbruget stort set det samme, da det er belastningen der bestemmer forbruget.
Avatar billede huset Praktikant
23. april 2007 - 14:02 #7
Avatar billede kfz Nybegynder
23. april 2007 - 18:35 #8
hanriklange - desuden svarer du overhovedet ikke på det der bliver spurgt om.
Avatar billede seyed Nybegynder
24. april 2007 - 11:12 #9
kfz
Først du siger, en 250w PSU bruger 250watt og en 400w bruger 400 watt på samme PC. Men tid sidst, du siger omvendt af dette. Du siger, en PC har samme El-forbruge uansigt at det være på en 250w PSU eller 400w. Vælg din svar:
1) En PC har samme EL for bruge uansigt om det være på en 250w, 500w, 700w PSU eller mer.
2) PCens EL-forbruge er afhængig af, hvad foren PSU den har. EN 250w PSU bruger 250watt, en 500w PSU bruger 500watt og en 700w PSU bruger 700watt. Derfore det er altid bedst at anskaffe en PSU med lige w som man bruger, eller max 50w mer for sener udvidelser. Man skal aldrige, bruger en 700w PSU i en PC med 100w forbruge for man kommer til at spille 600watt i PSUens unødige forbruge.
Avatar billede seyed Nybegynder
24. april 2007 - 11:13 #10
Huset,
tak for link, og det med at låne El-målern, jeg skal prøve med Elektrikeren.
Avatar billede seyed Nybegynder
24. april 2007 - 11:15 #11
henriklange,
Jeg har ikke spurt, hvad sker hvis jer overload PSUern, så du få ikke noget Point.
Avatar billede seyed Nybegynder
24. april 2007 - 11:19 #12
silbidor,
Jeg ved EL-forbruge er EL-blasning og måske en 700w PSU laver mer El-blastning end en 250w. Det med PSUens blæser forbrug er heller ikke vigtigt. Så Desuden disse to, du mener PCen har samme El-forbruge uansigt at det være på en 250w PSU eller en 700w PSU?
Avatar billede huset Praktikant
24. april 2007 - 11:20 #13
Seved - har du mulighed for at skrive på engelsk?
Avatar billede seyed Nybegynder
24. april 2007 - 11:39 #14
huset,
Seyed med y og ikke seved med v,
Ja, faktisk, jeg skriver kun på englesk i www.un12.com
men når jeg skriver på englsk nogen gang kommer der også danske ord istedet for englske. Jeg prøver også at skrive dank her i eksperten med villige, for alle skriver dansk.
Avatar billede huset Praktikant
24. april 2007 - 11:41 #15
Jeg tror bare alle har svært ved at tolke dine indlæg ;)
Avatar billede huset Praktikant
24. april 2007 - 11:48 #16
Det samme med din "artikel"
Det er ment som et venligt råd
Avatar billede seyed Nybegynder
24. april 2007 - 12:46 #17
huset,
Du har ret med mit dårligt dansk. Jeg har ikke læret dansk i sprøgskole. Jeg gik til en EBD kursus i 8088 tid, der min programering var god og jeg fik 13. Min lærer var en god kvinde og tog mig i EDB-skolen og sagde han kan ikke dansk, men han er dygtig i EDB, så startede jeg og lær EDB uden at kan dansk. Der blev jeg nød til at lær lidt dansk, selvom hoved saglig i gruppe arbejde jeg blev den der løste opgaven og andre skrvet dens rapport. Til min første raport, lærern skrev uforstålig dansk. Ellres blev der til programmet er godt men rapporten er full dansk fejl.

Nu, ca 20 år efter, være sikker på at jeg begynder ikke at lær dansk, jeg vil faktisk flytte fra danmark, hvis jeg kan få opholdtiladelse fra et andet land.
Avatar billede seyed Nybegynder
24. april 2007 - 12:46 #18
det var 8086 og ikke 8088
Avatar billede Jensen DK Novice
24. april 2007 - 13:41 #19
seyed:
hvor kommer de 700w pludselig fra, og hvis du er så dygtig, hvorfor spørger du og samtidig bruger andres tid på noget du ved i forvejen.
Avatar billede kfz Nybegynder
24. april 2007 - 18:57 #20
seyed - jeg siger ikke "en 250w PSU bruger 250watt og en 400w bruger 400 watt på samme PC", jeg siger at den Effekt der er angivet er det maksimale PSU'en kan levere, derfor vil de sat i den samme computer, have samme forbrug.
Avatar billede seyed Nybegynder
24. april 2007 - 20:23 #21
silbidor,
700w er en foreksampel PSU og jeg var dygtig, den gang og den gang var før win 95, og jeg kender ikke til de nye ting, og jeg har glemt de gamle ting.
Avatar billede seyed Nybegynder
24. april 2007 - 20:27 #22
Tak kfz,
Det var det som ville vide at PSUernes w angiver kun deres maximale udgang og ikke normale forbruget.
Avatar billede kfz Nybegynder
25. april 2007 - 00:01 #23
var så lidt, tak for point.