Avatar billede lervad Nybegynder
22. april 2007 - 15:30 Der er 4 kommentarer

mediecenter / vista

Hej

Har opgraderet mit xp mediecenter til Vista. Min mediecenter er mærket fujitsu-siemens Scaleo E. Efter opdatering virker de vigtigste funktioner ikke.

- Jeg har ingen lyd i windows.
- når jeg vil se live tv får jeg besked om at "medie center er holdt op med at fungere".

I enhedshåndtering har jeg højreklikket på alle enheder og bedt den tjekke for opdatering, men får besked om at korrekt software er installeret.

Jeg har forsøgt at manuelt opdatere via intel.com men kan kun finde en version 1,6 til min Intel processor Viiv. denne kan jeg ikke installere uden at have version 1,5 i forvejen.

Nogle gode forslag til hvordan jeg kommer i videre?
Avatar billede lervad Nybegynder
22. april 2007 - 17:13 #1
opdatering:
har fået tv-delen til at fungere efter installation af:
http://www.intel.com/support/chipsets/sb/cs-022768.htm

Men mangler fortsat lyden!!
Avatar billede lervad Nybegynder
22. april 2007 - 17:14 #2
går ud fra at det med lyden også blot er et driverproblem. men kan ikke finde ud af hvilket lydkort jeg har og dermed hvor jeg kan finde driver. hvordan kan jeg se dette?
Avatar billede lervad Nybegynder
22. april 2007 - 17:33 #3
i enhedshåndtering står "enheder til lyd, video og spil" til af være:
AsusTek tv7162v, hybrid capture devise

Nogle der kan finde drivere?
Avatar billede lervad Nybegynder
22. april 2007 - 18:19 #4