Avatar billede sune56 Nybegynder
22. april 2007 - 00:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fejlfinding i forbindelse med Netværk

Hej... Jeg har købt en bærbar med tilhørende Windows Vista. Mit problem er, at jeg ikke kan se de andre computere i mit hjemmenetværk, skønt de kan se mig.

Hjemmenetværket består af en Server, og to andre bærbare. Begge bærbare kan identificere min computer. Den ene bærbar har Media Center, og den anden har Windows Media Connect. Det eneste der fremgår på mit netværk er: Min egen Computer, min egen Computers Media Connect, samt de 2 bærbares Media Connect.

Alle Computere her tilknyttet arbejdsgruppen: ARBEJDSGRUPPE, og netværksregistrering ER slået til. Hvad skal jeg gøre for at få adgang til delte filer og printere på netværket?

Hilsen Sune
Avatar billede jacla Nybegynder
22. april 2007 - 07:09 #1
prøv at slå firewallen fra. evt pinge fra de andre pc til din pc.

kør guiden - start - tilbehør - kommunikation - guinden netværksinstallation - hvis det virker, husk at slå firewallen til igen.

vh jacla
Avatar billede sune56 Nybegynder
22. april 2007 - 10:00 #2
Min Windows Firewall er slået fra, så det er ikke problemet. Kan der være andre Firewalls slået til?
Avatar billede kleve Nybegynder
22. april 2007 - 17:53 #3
Jeg kan heller ikke se mit eksterne Hawkings netværksdrev.
Alle andre pc med xp (2 stk) og 3 linux boxe ser drevet, men min nye vista maskine kan jeg ikke finde ud af at sætte ordentligt op, så den kan se drevet.

Er med på en lytter her :)
( jeg vil nødigt bruge stærke ord om Vista, men ...)
Avatar billede sune56 Nybegynder
22. april 2007 - 21:50 #4
Jeg fandt ud af det... Det var min Norton Anti-virus Firewall der var problemet. Jeg løste problemet ved at ændre mit hjemme-netværks status til pålidelig, under Firewall indstillinger.

Hvis du sender mig et svar Jacla, sender jeg pointene...

Hilsen Sune
Avatar billede jacla Nybegynder
27. april 2007 - 18:49 #5
Jeg takker :)
Avatar billede obmm Nybegynder
25. oktober 2007 - 19:34 #6
Jeg har oså problemer med at finde de andre computere på netværket, med min nye Vista-bærbar, er der mere hjælp at hente. Kan jeg slukke for Norton, hvis det er den der "driller"
Avatar billede enya Nybegynder
25. oktober 2007 - 19:42 #7
>obmm: Vil anbefale dig at oprette et nyt spørgsmål. Dette spm. er lukket for 6 mdr. siden... Mvh.
Avatar billede jacla Nybegynder
27. oktober 2007 - 15:27 #8
Tak C:,)