Avatar billede rasmuzzen Nybegynder
21. april 2007 - 12:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Stripe 2 diske sammen med software.

Ved godt at man ikke må bande, men "windows" er den verden jeg mest bevæger mig i mht. striping.

Jeg har en SATA 300 GB disk der skal stripes sammen med min nye 500 GB disk. Men hvordan gøres dette, jeg syntes de forklaringer der er om emnet er lidt underlige. Det er således ikke hardware stripe...
Det er ikke redhat, men fedora FC6 jeg kører på, men den har jo ikke sin egen pind her inde (en stor fejl syntes jeg).
Nogen der kender et godt "how to" link.

MVH
Avatar billede janpo Nybegynder
21. april 2007 - 17:11 #1
Du skal bruge noget, der hedder "md"
http://tldp.org/HOWTO/Software-RAID-0.4x-HOWTO.html
Avatar billede arne_v Ekspert
21. april 2007 - 20:23 #2
Avatar billede keld_simonsen Nybegynder
22. april 2007 - 21:13 #3
Hmm, har FC6 ikke en gui til at gøre det, under ca diskpartionering? Det findes bla i mandriva og paclinuxos. Der går man bare ind og laver et raid-0 og tilmelder de forskellige partitioner til dette raid-0, og så formatterer man partitionen, færdigt arbejde.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2007 - 16:26 #4
Tid at få afsluttet her ?
Avatar billede rasmuzzen Nybegynder
16. august 2007 - 22:12 #5
Så smid da et svar arne.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2007 - 22:57 #6
ok