Avatar billede hr-krog Nybegynder
17. april 2007 - 22:29 Der er 8 kommentarer

Ganske alm linje

Jeg er ved at tegne lidt. Men kan simplethen ikke finde ud af og lave en ganske alm linje har prøvet "Pen Tool" der går det også fint med at lave en linje med bløde kurver osv men den vil kun lave linjen vis den for lov at gører linjen færdig "altsåpå til den anden også udfylder den så firkanten. Men selt ikke det jeg ønsker.

Hvordan laver jeg en linje hvor jeg selv kan bestemme tykkelse på den skal kunne gøres jævn ligesom med "pen tools"

Mvh Peter
Avatar billede doggy82 Praktikant
17. april 2007 - 23:02 #1
Brug Line Tool - den ligger sammen med Rectangle Tool. (Lige til højre for Pen Tool)
Når værktøjet er valgt kan du oppe i Options-paletten vælge om den skal være i pixels eller vektor. Samt tykkelse (Weight).
Avatar billede doggy82 Praktikant
17. april 2007 - 23:05 #2
Nå ja, du kan selvfølgelig også bare bruge Brush Tool. Tryk et startpunkt, hold shift inde, og tryk så slutpunktet -- så laver den streg imellem de to :)
Virker også med andre brush-værktøjer som healing brush, stamp tool, eraser ...
Avatar billede doggy82 Praktikant
17. april 2007 - 23:07 #3
...og samme virker også med Lasso Tool... :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
17. april 2007 - 23:08 #4
Ups.. passer ikke helt, med Lasso er det Alt man holder inde... tjekkede lige efter ;)
Avatar billede hr-krog Nybegynder
17. april 2007 - 23:21 #5
Når jeg prøver Line Tool går det fint med tykkelse men kan ikke finde ud af og lavet den med bløde hjørner (kurver) kan ikke finde den knap "Options-paletten" som du omtaler
Avatar billede kringleraket Nybegynder
18. april 2007 - 12:52 #6
Du kan også bruge Pencil Tool. Det ligger under Brush Tool.
Avatar billede hr-krog Nybegynder
19. april 2007 - 18:58 #7
det ved jeg men hvilket tool skal jeg bruge når jeg vil lave en tyk streg som jeg kan lave bløde kurver med "feks. en slange"
Avatar billede tjacob Juniormester
29. april 2007 - 10:12 #8
Du kan godt bruge Pen Tool. Når den vil 'samle' til en lukket figur, er det sandsynligvis fordi du har markeret 'Shape Layers' på værktøjslinien. Du skal markere den midterste knap: 'Paths'.

Tegn din linie som et path.
Gå over i Brush Tool og vælg en passende tykkelse/hårdhed brush.
Gå tilbage til Pen Tool, og højreklik på Path. Vælg 'Stroke'.
I Stroke-dialogboksen vælges 'Brush'.

Du har nu en kurvet linie i den tykkelse du ønsker. Du kan eventuelt efterfølgende slette Path igen.