Avatar billede larsrr Nybegynder
17. april 2007 - 10:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Messenger på U3 disk

Kan man hente MSN Messenger ned til sin U3 memory stick??

Nu har jeg firefox, thunderbird, Office 2007, Photoshop osv...

Det kan da ikke passe Messenger Live ikke kan installeres?

Nogen der kan hjælpe med det??
Avatar billede screem_brille Novice
17. april 2007 - 10:39 #1
U3 memorystick ? du siger jo ikke ret meget om hvilket OS du kører ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2007 - 11:17 #2
Har læst spørgsmålet 3 gange nu og er stadig forvirret...
"Kan man hente MSN Messenger ned til sin U3 memory stick??"
Nej og ja: du skal bruge MSN Live messenger: http://download.microsoft.com/download/1/A/4/1A4FEB1A-18E0-423A-B898-F697402E4F7F/Install_Messenger_nous.exe - bare gem på din memorystick.

Men skal du køre messenger fra USB stick, så husk at bruge softwaren fra U3: http://www.u3.com
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2007 - 11:25 #3
http://www.u3.com/support/#CQ6

"Can I install any software program on the U3 smart drive and run it from the U3 Launchpad
Only applications that are specifically developed for the U3 platform may be installed and run through the U3 Launchpad. You can browse and dwonload U3 smart applications from U3 Software Central. The list of U3 enabled applications available continues to grow steadily. The applications posted on U3 Software Central undergo testing and verification through our application certification program."

Kan ikke lige se at messenger er understøttet, hvis ikke kan du kan bruge trillian istedet - hent det fra http://software.u3.com
Avatar billede larsrr Nybegynder
17. april 2007 - 11:30 #4
Et U3 program til en U3 disk hedder .U3P og når man henter messenger, hedder det jo .exe

Derfor kan man ikke installere det på en U3 disk. Man kan Kun installere programmer der er kodet, så de kan køre på en U3 disk. Hele Office pakken på den fylder f.eks. 65 mb.

Så OS er U3.
Avatar billede larsrr Nybegynder
17. april 2007 - 11:45 #5
Ahh.... Kendte ikke Trillian.... Det er ok smart. Det kan da virke. Bare ærgeligt at messenger ikke er kommet til U3 endnu. Er der ikke lige nogen der koder det til U3... :-) John smid et svar
Avatar billede screem_brille Novice
17. april 2007 - 11:47 #6
sådan af ren nysgerrighed, hvorfor vælge U3 ? man kan jo lave sin egen live USB stick, hvor exe /msi filer, kan installeres på ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2007 - 11:55 #7
svar :)
Avatar billede larsrr Nybegynder
17. april 2007 - 12:14 #8
Som sagt fylder hele Office pakken 65 mb og Photoshop CS 2 fylder også 65 mb.... De kører perfekt! Så U3 er super... :-)