Avatar billede ridslau Nybegynder
16. april 2007 - 21:57 Der er 2 kommentarer

C5 som database for webshop

Hej
Jeg kunne godt tænke mig at bruge c5 til en lille webshop.
Hvordan gøres det nemmest.  med en ms sql database eller c5's native database fil ??

Jeg vil mene at ms sql er det rette svar, men hvad mener du ?
Kan man i det hele tager bruge den native database og hvordan henter jeg oplysninger ud af den.

Evt links til sider omhandlende dette modtages meget gerne.

Hilsen
Laurids
Avatar billede anri Novice
17. april 2007 - 09:30 #1
Hej..
Jeg har researchet lidt på samme problemstilling engang.

Jo man kan godt læse i C5s native database, men det kræver at man køber et ODBC interface til det, og det er mit indtryk at dette bibliotek er lidt handikappet.

C5 flytter mere og mere over i SQL og SQLExpress og jeg mener at strategien er, at de på sigt vil helt væk fra deres egen database.

Man kan købe førnævnte ODBC interface rundt omkring, men jeg ved ikke hvor meget dokumentation og hjælp der er at hente derudover.
http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=61071

Derfor mener jeg at den letteste og mest fremtidssikrede approach må være at benytte SQL serveren.
Avatar billede bjorn_jeppesen Nybegynder
19. april 2007 - 09:30 #2
Du kan erhverve et modul der giver dig en fin shop. Modulet hedde e-handel og koster alt efter hvikle features du vil have med omkring 3-6.000,-. Den sparer dig for en masse tid og kører fint.
Købes igennem forhandlere af C5.