Avatar billede nekjam Nybegynder
13. april 2007 - 20:38 Der er 5 kommentarer

et foto i én farve?? hvordan?

hej!

Jeg har set effekten med et foto i kun én farve flere steder, men hvordan laver man det i photoshop? Jeg vil gerne kunne ændre farven.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. april 2007 - 20:47 #1
Gem som gif med kun en farve og transparant baggrund, herefter åbnes billedet og klippeklistres ind på sit eget lag i photoshop. Ctrl klik laget med det ens farvede billed, vælg farve i farvepaletten og tryk Alt Backspace så fyldes markeringen ud med den valgte farve
Avatar billede hcma Novice
13. april 2007 - 21:36 #2
skal lige være sikker:
er det det et sort/hvid foto med en ekstra farve (f.eks. rød) lagt ind på dele af billede (f.eks. et ansigt) ?
eller
er det et billede du vil have farvelagt i een farvenuance (f.eks. nuancer af blå så du ender med et billede helt i blå nuancer)
Avatar billede levil Nybegynder
28. april 2007 - 22:11 #3
Hej.

Inde i Photoshop laver du dit billede om til gråtone (Image/Mode/Greyscale) og derefter til Duotone (Image/Mode/Duotone). Inde i denne menu vælger du i første dropdown menu "Monotone". Når du doppeltklikker i farve-kassen kan du vælge hvilken farve det skal være (under Color Libraries kan du vælge Pantone-farver).

I kassen ved siden af farve-kassen kan du styre kurverne hvis der f.eks. skal være mere dybde i billedet eller det skal være mørkere.

Håber det var det du ledte efter.
Avatar billede nekjam Nybegynder
29. april 2007 - 10:04 #4
smart!!

men kan jeg så efterfølgende ændre farven et sted?
Avatar billede hcma Novice
29. april 2007 - 10:34 #5
du kunne jo også bare åbne dit billede -> Image -> Adjustments -> Hue/Saturation og lege med skyderne derinde og husk at vinge af i Colorize.

Eller opret et justeringslag og tag den derfra