Avatar billede andersberg Nybegynder
12. april 2007 - 21:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk og CyberCity

Hej.

Jeg har netop modtaget mit CyberCity udstyr, nærmere bestemt en Zyxel P-660R-D1 router. Jeg har bestilt det nye CyberCity Solo abb. Jeg har kørt installationen, og har også fået hul igennem ved når jeg bruger kabel. MEN bagefter prøvede jeg så at koble routeren til min trådløse Linksys router WRT54G, med det resultat at jeg ikke kan komme på internettet.

Skal jeg sætte noget op? Jeg har indtil idag brugt TDC Webspeed - med samme trådløse udstyr. Det har virket perfekt.

På forhånd tak.

Mvh. Anders
Avatar billede nva Praktikant
13. april 2007 - 08:10 #1
Avatar billede rinoh Nybegynder
13. april 2007 - 11:02 #2
du skal have sat din linksys router sat op til at den ikke kører dhcp server. ellers skal du slå router funktionen fra så den kun kører som ap
Avatar billede andersberg Nybegynder
13. april 2007 - 11:20 #3
Det er os hvad jeg er kommet frem til ved lidt læsning herinde og på nettet :-)

Skal jeg have en IP adresse fra Cybercity?

Eller er det nemmere bare at sætte den til kun at køre som AP?
Avatar billede rinoh Nybegynder
13. april 2007 - 12:43 #4
det nemmeste er helt klart at lade den kører som ap, medmindre at du skal have computere på med kabel også
Avatar billede andersberg Nybegynder
13. april 2007 - 12:56 #5
Det skal jeg på ingen måde, der skal kun være computere tilsluttet via trådløs forbindelse. Hvordan sætter jeg den op som AP?
Avatar billede rinoh Nybegynder
18. april 2007 - 10:05 #6
der burde være et sted i din trådløse router hvor man kan sætte den til kun at kører access point.

kender ike lige netgears produkter men det burde stå i manualen
Avatar billede andersberg Nybegynder
18. april 2007 - 10:24 #7
Via den her vejledning fik jeg det til at virke :-)

http://www.eksperten.dk/spm/651794
Avatar billede rasnier Nybegynder
21. april 2007 - 00:28 #8
hmm.. ellers en anden gang... Hvis du sætter en trådløs router til(sådan en som du har der) skal du altid huske at tillade din mac. addresse på routeren. Hvis ikke du gør det, lukker den af. Det er en sikkerhedsforanstandning, som er på for at fremmede ikke skal kunne koble sig på og bruge af dit internet -> Ulovligt
Avatar billede rasnier Nybegynder
21. april 2007 - 00:29 #9
Alså... Mener når man stjæler net fra en ukendt via. en anden mands trådløse netværksforbindelse