Avatar billede karate-konrad Nybegynder
12. april 2007 - 12:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor er norton der stadigvæk?

Hejsa!

Efter jeg har kigget lidt rundt herinde og ikke rigtigt kunnefinde svar på mit spørgsmål, ja så stiller jeg det lige selv :-)

jeg ville egentligt lige pille min windows firewall fra, men så opdager jeg til min store undren at norton internet security er slået til. problemet er jo bare jeg kan intet på min computer finde der hedder norton.

Så jeg gik igang med at lede og fulgte diverser vejledninger også denne mail jeg fik fra norton support - har sat den ind til sidst i dette spørgsmål. Denne mail er fulgt til punkt og prikke, kunne dog ikke finde noget når jeg søgte på norton eller under programmer, så disse punkter er ligesom "sprunget" over. Derudover har jeg kørt en ekstra reg cleaner med ashampoo win optimizer. Men dette har stadigvæk ikke fjernet denne norton firewall som åbenbart skulle være tilsluttet... Hva delen gør jeg og hvordan i aller helvede - undskyld sproget - får jeg dette fjernet. Det virker meget mysitsk for mig at det stadivæk er der. Ved ikke om det har noget med at jeg bruger Avast som virusprogram, men det regner jeg da ikke med.

Håber en elelr anden kan hjælpe mig lidt videre :-)

//Stig

Hej!
Her er instruktioner i hvordan du fjerner dine tidligere Norton produkter
OBS! følgende fjerner alle Norton produkter fra din PC
OBS! Forsøg først at afinstallalere dit Norton produkt via Start/Kontrolpanel/tilføj fjern program, se efter om der findes noget som begynder medf.eks Norton antivirus, Norton Internet security eller Norton systemworks, genstart din computer efter dette og fjern siden yderlige produkter som måtte ligge under tilføj fjern.

1). Klik på linket herunder og gem det på  "Skrivebordet"
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe

2). Kør filen som nu er gem på skrivebordet og godkend alt den spørger om
Norton_Removal_tool
3).Fjern følgende mapper "C:\Documents and Settings\AllUsers\Application Data\Symantec" ved at trykke på "Denne computer" , klik på Lokal disk C: og siden klikke på documents and settings osv.
Hvis mappen Application data ikke kan ses gør følgende
Når du har åbnet "Denne Computer" klik på funktioner i menuen længst opppe
Klik på mappe indstillinger
Klik på fligen som hedder visning
sæt et lille "v" i boksen "vis skjulte filer og mapper" og tryk OK
Nu burde Application data kunne ses og du kan klikke på mappen

4). Fjern følgende mappe "C:\Program\Delede Filer\Symantec Shared", ved at klikke på  "Denne computer", gå till Lokal disk(C:) og siden "Program" osv.
5). Fjern følgende mapper hvis de findes
5.1) Slet følgende mappe "C:\Program\Norton Internet Security", ved at klikke på  "Denne computer", gå till Lokal disk(C:) og siden "Program"osv.
5.2) Slet følgende mappe "C:\Program\Norton Antivirus",  ved at klikke på  "Denne computer", gå till Lokal disk(C:) og siden "Program"osv.
5.3) Slet følgende mappe "C:\Program\Norton Systemworks",ved at klikke på  "Denne computer", gå till Lokal disk(C:) og siden "Program" osv..

6). Klik på "Start" > "Kør". Skriv stien ind i det nye vindue og tryk derefter på "OK". Gør dette for alle 3 stier nedenfor. Hver sti skal indskrives seperart og hele stien skal være med, også "reg".
reg DELETE HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Symantec /f

reg DELETE HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Symantec /f

reg DELETE "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Symantec Core LC" /f

Et sort blinkende vindue vil nu dukke op for hver kommando, hvorefter det er færdigt.
7). Klik på start/alle programmer/tilbehør/system/disk rensning siden vælger du i listen at markere Temporære filer og tryk OK

8. Nu er dine Norton produkter fjernet og du kan genstarte din computer og evt. installere programmer om igen.

OBS! Der gives ingen support via denne Email denne Email adresse bruges kun til at sende fra, kun hvis der udtrykkelig står i det mail
som de modtager gives der svar på dette.
Med venlige hilsner
.
Symantec Teknisk Support
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
12. april 2007 - 12:27 #1
Det er sikkerhedscenteret der husker Norton. Det kan du godt få det til at lade være med:

Gå i Start/Kør, skriv services.msc og klik OK.

Find servicen Windows Management Instrumentation. Højreklik på denne, og vælg STOP.

Klik på "Start" - Vælg "Søg".
Klik på linket "Skift indstillinger".
Klik på "Skift søgefunktioner for filer og mapper"
Sæt prik i "Avanceret" og klik OK.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Flere avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.

Find nu den mappe som hedder wbem. Den ligger i Windows/system32. I denne mappe lokaliserer du mappen repository. Slet mappen repository.

Gå nu i services.msc igen. Find servicen Windows Management Instrumentation igen. Højreklik på denne, og vælg START.

Genstart maskinen, og Windows Security Center er nu nulstillet.
Avatar billede karate-konrad Nybegynder
12. april 2007 - 13:07 #2
Super skønt, så behøver jeg ikke ringe til Norton og svine dem til mere :-) Tak for hjælpen :-)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
12. april 2007 - 13:18 #3
Velbekomme :-)