Avatar billede svoeber Nybegynder
10. april 2007 - 17:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Udbydere til dedikeret eller virtuel server

Det virker som lidt af en svært gennemskuelig jungle at finde den rigtige udbyder til hosting af en privat server.

Jeg leder efter en professionel udbyder, der giver god service og som har eksisteret længe nok til, at man også kan forvente de vil eksistere en rum tid fremover.

Den løsning jeg skal bruge, er en enten dedikeret eller virtuel linux server, der skal bruges som webserver. Der vil ikke være det vilde load på serveren, så RAM, CPU og trafik er ikke så afgørende.
Derudover er der flg. krav:
- mindst et par GB diskplads udover OS
- en backup-løsning
- præ-installeret OS med LAMP og webbaseret konfigurationsoftware (Plesk/confixx el.lign.)
- samlet udgift ikke over 5K i kvartalet (og naturligvis gerne lavere).

Hvad angår den optimale løsning ligner www.mediatemple.net - på papiret - favoritten. Men det må for det første gerne være en udbyder i DK og derudover skal der heller ikke være for meget discount over det.

Jeg har kigget på DIR (http://www.dir.dk/Produkter/Server-Hosting/DIRVirtuelServer.aspx) og deres løsning ser ganske lovende ud, men der mangler nogle detajler og måske løber det hurtigt op med tillægsprodukterne.
DanDomain (http://www.dandomain.dk/default.asp?page=/HostedServer/priser.asp) er et andet godt bud, jeg har fundet.
Så er jeg faldet over YourShelter (https://yourshelter.net/da/), som har den billigste løsning der til gengæld samtidig lyder som den mest eksotiske.

Er der nogen, der har erfaring med de nævnte udbydere eller gode forslag til andre, der kan levere den rigtige vare?
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
10. april 2007 - 17:22 #1
Jeg kender desværre ikke nogen af de nævnte. Men jeg står også og skal have på en server, men jeg er faldet over www.gigahost.dk/pro Deres løsning lyder lovende.

Men ved ikke om det er nok til dig.
Avatar billede whee Nybegynder
11. april 2007 - 00:35 #2
Prøv at kontakte www.2fast.dk eller www.device.dk
Avatar billede it-dk Nybegynder
11. april 2007 - 14:21 #3
Jeg bruger selv www.unitspeed.dk og de har vist også servere. Prøv evt at tale med dem.
Avatar billede svoeber Nybegynder
12. april 2007 - 10:20 #4
> ravsted-dk
Gigahost er også en mulighed, men det er næsten for billigt til at man kan være sikker på god oppetid, service og lang levetid for virksomheden.

> whee
2fast.dk synes jeg ikke ligner nogen med serverhosting som kernekompetence. device.dk ser mere interessante ud - dem vil jeg lige holde øje med.

> it-dk
Jeg går som regel hurtigt videre fra hjemmesider, der er så fulde af stavefejl som unitspeeds :)
Men hvis andre kan bakke op om deres service, er det da en mulighed at overveje.
Avatar billede it-dk Nybegynder
12. april 2007 - 10:52 #5
=> svoeber
Det med stavefejl kan jeg desværre ikke hjælpe med :)
De kan vel ikke være helt dårlige hvis man ser på nogle af deres referencer. Jeg bruger dem også selv og er yderst tilfreds.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
12. april 2007 - 10:53 #6
Hejsa, dandomain.dk som du selv er inde på, yder en kanon service, jeg har dog ikke haft en server hos dem, men jeg har brugt dem til andre ting, derudover er der feks. goldenplanet.dk, har dog ingen personlig erfaring med dem!!
Avatar billede svoeber Nybegynder
12. april 2007 - 16:08 #7
Det lyder godt med gode erfaringer hos Dandomain - man kunne håbe, at det også er gældende for deres server-løsninger :)
Avatar billede svoeber Nybegynder
09. november 2007 - 09:53 #8
Det blev DIR vi valgte, og vi har været ganske tilfredse med service og levering.
Tak for de alternative forslag.