Avatar billede danorge Nybegynder
09. april 2007 - 23:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm, ingen bip lyde. blæser kører

Ja som mit spørgsmål antyder så har jeg lidt problemer ;)

Jeg købte en computer hos Føniks computer A/S på fredriksberg (04/04/07).
den indholder.

Intel core2 Duo E6300 1,86 2MB S775
Biostar PT890-775 S-775
1GB DDR2 PC4200 533 (1part)
Inno3D GeForce 7950 512MB DDR3 PCI-E
250 GB maxtor SATA2 disk
18x Samsung DVD/RW
Windows vista Home Premium (32bit)

:Hvad skete lige før mit problem opstod:
Jeg havde fået installeret BF2 & hentet de forskellige ting man nu henter til en ny maskine, Jeg satte mig til at spille BF2 det gik også fint i 2 timer, men pludselig da jeg er midt i kamp, går min computer i sort, jeg forsøger at genstarte ved at tænde for strømen igen, da computeren starter op er det uden nogen aktivitet fra grafik kortet, eller mit DVD drev. her efter  slukker jeg på power knap i front panel(hvor det blå LED lyset også er stoppet med at lyse)
:Problem:
Når jeg starter maskinen starter min skærm op uden noget signal fra Grafikkort, der kommer ikke nogen Warning bips. DVD drev vil ikke åbne eller på anden måde reagere.
Jeg har kigget ind i kabinettet og set både CPU og kabinet køler virker fint. Men min grafik kort blæser står stille.

:problem løsning:
glæder mig til at høre jeres svar.
Avatar billede anderseiler Nybegynder
10. april 2007 - 08:03 #1
Først: Nice computer :) hehe...

Det er måske lidt overdrevet, men kan du have brændt noget af på bundkortet da du hev strømmen?

Måske har du ikke set dit grafikkort ordentligt fast fra starten, og der kan være løs forbindelse dertil ved bundkortet?

Ellers ring til Føniks computer. De må kunne gøre et eller andet, når deres produkter ikke virker...
Avatar billede cyberspace Nybegynder
10. april 2007 - 09:22 #2
Prøv at resette din bios via jumper (der sidder jumper ved siden af batteri, denne skal lige flyttes så den resetter og så sættes tilbage igen - se evt. bundkorts manual) Dette afhjalp et lign skærm problem jeg engang havde med ny pc
Avatar billede danorge Nybegynder
10. april 2007 - 12:00 #3
Jeg har forsøgt at reset bios men det afhjalp ikke mit problem. Jeg tjekkede i samme omgang at grafikkort sad korrekt i bundkortet, hvilket det gjorde. dog kører blæser stadig ikke.

jeg har ringet til Føniks. De skal have computeren ned da det lyder som et dødt grafikkort.

Jeg takker for jeres kommentar.

evt. smid et svar så jeg kan give jer begge points ;)
Avatar billede danorge Nybegynder
10. april 2007 - 13:56 #4
Så er jeg tilbage med full force :) Problem, noget så grimt som en PSU med løse forbindelser :( :( :(

well den er fikset og kører som den skal :D
Avatar billede anderseiler Nybegynder
10. april 2007 - 18:58 #5
Godt at høre! Der er ikke noget værre end nyindkøbt udstyr som fungerer af H til :)