Avatar billede champfan Praktikant
08. april 2007 - 17:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor bliver en enkelt helligdag til Multiday event?

Jeg har en Dell Axim X51v m. WM 5.0 som jeg er fint tilfreds med, men jeg har et mærkeligt problem, som måske slet ikke har noget med PDA'en at gøre men derimod Outlook.

Mine helligdagene strækker sig af en eller anden årsag ikke kun over ét døgn men over to, og bliver dermed til multiday events i kalenderen. Jeg har checket i min Outlook 2003 og her strækker Påskedag sig indtil kl. 01.00 Langfredag, hvormed det naturligvis ender som en multiday. Sådan gør samtlige helligdage i min kalender.

Spørgsmålet er, hvorfor Outlook ikke holder Skærtorsdag (og andre helligdage) indenfor ét døgn.

Måske skal jeg poste dette spørgsmål i en anden kategori, men nu prøver jeg  :-)
Avatar billede fxj Juniormester
09. april 2007 - 01:20 #1
Jeg har oplevet det samme med min kalender og da skyldtes problemet tidsforskel mellem min lokale outlook og exchangeserveren.
Exchangeserveren kørte i en anden tidszone (New York), men Outlook kørte på dansk tid.
Det gav det problem du skitserer.

Med venlig hilsen
Flemming
Avatar billede champfan Praktikant
09. april 2007 - 11:07 #2
Jeg havde også  selv en mistanke til det du skriver, hvorfor jeg checkede det, og begge enheder kører på samme tidszone (GMT +1 Amsterdam, Berlin osv...).

Jeg havde også en mistanke til overgangen til Sommertid, men problemet var der inden dette skifte.

\champfan
Avatar billede LNG.DK Novice
28. maj 2007 - 15:26 #3
Kan skyldes hvis den regionale indstilling står forskellige fra pc til pda. F.eks hvis pda står til English, grundet et engelsk sproget operativ system, og din pc står til dansk.
Avatar billede champfan Praktikant
28. maj 2007 - 15:39 #4
Tak for dit svar.

Tidszonen står til Berlin, Rom osv., ligesom i PDA'en. Så det er desværre ikke der problemet ligger. Jeg havde også problemet i min gamle PDA.
Avatar billede LNG.DK Novice
29. maj 2007 - 21:53 #5
Det er tidszonen, du finder de regionale indstillinger under "Start - Settings - Regional Setting (en globus). Står denne til dansk/danish?
Avatar billede champfan Praktikant
29. maj 2007 - 23:12 #6
Ja, den står til "Dansk".
Avatar billede champfan Praktikant
07. juli 2007 - 23:34 #7
Jeg lukker for god ordens skyld denne.