Avatar billede wolker Nybegynder
06. april 2007 - 02:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Musik via web

Hejsa
Jeg har lagt alle mine cd'er ind på min pc/server, nu kunne jeg godt tænke mig at lave et program i .net sådan at man kan spille musik via nettet. Det skal sådan set kun bruges i lokal netwærk, da jeg har koblet en bærbar pc til anlæget i stuen, men det kunne jo også være smart at hvis man var til fest et andet sted at man så havde adgang til alt sit egen musik uden at man skal slæbe alle sine cd'er med.
Så det jeg gerne vil vide er, hvordan kan man via .net og internet starte f.eks Mediaplayer op med en liste af mp3'er?

Er det nemmere hvis jeg nøjes med at lave det som intranet?
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2007 - 18:35 #1
Tja det nemmeste for dig er at installere et remote control værktøj - fx  ultravnc ..

Du kan også sætte en stream server op, der findes der værktøjer som shoutcast, som kan streame dit musik fra winamp ..

Ved godt, at det ikke lige direkte svarer på dit spørgsmål, men så har du da eksisterende teknologier du evt kan søge inspiration fra hvis du selv vil igang..
Avatar billede wolker Nybegynder
12. april 2007 - 00:25 #2
Nu har jeg fundet noget jeg måske kan bruge, jeg har installeret Windows media service på min 2003 server, så nu kan jeg starte en mp3 via et link
mms://server1/MyMp3/test.mp3

Det virker fint, hvis jeg bare vil starte et nummer, men det er ikke helt det jeg vil, så nu er spørgsmålet så hvordan kan jeg via .net udvælge en liste og herefter sende denne til Media afspilleren, eller helst en integreret afspiller.

Er der nogen der har et link eller et eksempel?
Avatar billede wolker Nybegynder
09. maj 2007 - 01:04 #3
er der en der kan hjælpe mig videre her fra. Jeg har fundet nedenstående

<embed TYPE="application/x-mplayer2"
pluginspage= "http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/"
width="320" height="310" AutoSize="0" AutoStart="1"
ShowControls="1" ShowDisplay="0" ShowStatusBar="1" name="mPlayer1" id="mPlayer1" filename="http://stream.emu.dk/asx.aspx?ClipID=160">
</embed>

Som i kan se peger den på en aspx side og afhængig af clipid nr, spiller den forskellige numre.
Mit spørgsmål går så på kan man via en aspx side streame en playlist, jeg har prøvet at lave en fysisk playlist f.eks. http://localhost/minplaylist.asx og hvis jeg så får aspx siden til at skrive ovenstående som output, virker det fint, men det kræver jo at der laves en fil, kan man ikke undgå det, altså kan jeg ikke streame selve listen i stedet for.
Avatar billede wolker Nybegynder
09. maj 2007 - 16:03 #4
opretter et nyt spørgsmål, måske er der flere der ser det så!
Avatar billede wolker Nybegynder
09. maj 2007 - 16:05 #5