Avatar billede hejsletj Nybegynder
30. maj 2001 - 15:40 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Grupper i Excel

Jeg har lavet et budget. Jeg ønsker at oprette udgifter og indtægter i gruppe. Hvordan kan jeg lave en stor gruppe der hedder udgifter og når jeg så åbner den lave små undergrupper som fx. bolig og bil etc..
Avatar billede janvogt Praktikant
30. maj 2001 - 15:48 #1
1. Markér de rækker du vil lave som en gruppe.
2. Gå ind i menuen under DATA og GROUP AND OUTLINE.
(På dansk må det være grupper/dispositioner).
30. maj 2001 - 15:50 #2
Som jeg læser det, så er du igang med at bruge Data/Grupper - rigtigt ?

Marker først alle linier i den store gruppe og Grupper dem. Herefter markerer du en undergruppe, og Grupper den, så den næste og .... Du skal vist have en blank linie i mellem dine undergrupper.
Avatar billede janvogt Praktikant
30. maj 2001 - 15:50 #3
Til venstre på arket kommer der så en \"ekstrakolonne\" hvor du kan trykke på \"+\" eller \"-\" for at vise/skjule detail-linierne.
Man kan lave flere niveauer.
Avatar billede schebye Nybegynder
31. maj 2001 - 00:53 #4
Lav dit budget som en tabel - det giver de bedste muligheder bagefter

Du laver tre søjler. I søjle A skriver du UDGIFTER hele vejen ned. I søjle B skriver du overskriften på den undergruppe du vil have, eks. BIL. I søjle 3 indtaster du dit budget.

Dernæst stiller du dig et sted i tabellen og går ind under Data, og vælger Pivottabel - og viola du har et budget du kan vende og dreje...
Avatar billede hejsletj Nybegynder
31. maj 2001 - 13:33 #5
5 point til janvogt for hurtigt svar
25 til flemmingdahl for at svare bedst